עמוד:100

6 א . מצאו את הממוצע של המספרים . 17 , 3 , 20 , 12 ב . הראו שאם נקטין כל אחד מהמספרים במספר קבוע , גם הממוצע יקטן באותו מספר קבוע . הדרכה : סמנו את המספר הקבוע a–ב וכתבו ביטוי מתאים לממוצע החדש . ג . הממוצע של חמישה מספרים הוא . m הראו שאם נגדיל כל אחד מהמספרים , 3–ב גם הממוצע יגדל . 3–ב ד . הממוצע של ארבעה מספרים הוא . n הראו שאם נכפול כל אחד מהמספרים , 2–ב גם הממוצע יגדל פי . 2 7 א . האם החציון של קבוצת מספרים יכול להיות שווה לממוצע ? אם כן , כתבו דוגמה ; אם לא , הסבירו מדוע . ב . האם החציון של קבוצת מספרים יכול להיות גדול מהממוצע ? אם כן , כתבו דוגמה ; אם לא , הסבירו מדוע . ג . האם החציון של קבוצת מספרים יכול להיות קטן מהממוצע ? אם כן , כתבו דוגמה ; אם לא , הסבירו מדוע . ד . נסו לתאר במילים באיזה מצב יהיה החציון גדול מהממוצע , באיזה מצב הוא יהיה קטן מהממוצע , ובאיזה מצב הוא יהיה שווה לממוצע . ה . הציעו קבוצת מספרים ומספר נוסף שהוספתו לקבוצה תגדיל את הממוצע ותקטין את החציון . ו . הציעו קבוצת מספרים ומספר נוסף שהוספתו לקבוצה תקטין את הממוצע ותגדיל את החציון . ז . האם הממוצע של קבוצת מספרים יכול להיות שווה למספר הקטן ביותר בקבוצה ? אם כן , כתבו דוגמה ; אם לא , הסבירו מדוע . 8 כתבו שלוש קבוצות של 5 מספרים כך שהממוצע בכל קבוצה יהיה . 12 . 5 לכל קבוצה כתבו את החציון המתאים לה . בדקו : האם כתבתם קבוצה שבה החציון שווה לממוצע ? האם כתבתם קבוצה שבה החציון גדול מהממוצע ? האם כתבתם קבוצה שבה החציון קטן מהממוצע ? אם לא - כתבו גם קבוצות כאלה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר