עמוד:98

אתגר 4 נתונים ארבעה מספרים : 16 , 11 , 9 , 4 א . הוסיפו לארבעת המספרים הנתונים מספר חמישי כך שהממוצע של חמשת המספרים יהיה שווה לחציון שלהם . ב . מצאו עוד שני מספרים אפשריים והסבירו למה אין אפשרויות נוספות . דיון 5 לפניכם שתי קבוצות מספרים . 5 , 18 , 6 , 21 , 5 5 , 0 , 6 , 2 , 9 , 0 בכל קבוצה : א . מצאו את הממוצע , השכיח והחציון . ב . בכל אחד מהסעיפים 4-1 בצעו את הפעולה הנדרשת ושערו מהם הממוצע , השכיח והחציון של קבוצת המספרים החדשה שהתקבלה . בדקו את השערתכם באמצעות חישוב . 1 הוסיפו 2 לכל אחד מהמספרים שבקבוצה המקורית . 2 חסרו 2 מכל אחד מהמספרים שבקבוצה המקורית . 3 כפלו 3–ב כל אחד מהמספרים שבקבוצה המקורית . 4 חלקו 3–ב כל אחד מהמספרים שבקבוצה המקורית . ג . כתבו קבוצת מספרים משלכם וחזרו על סעיפים א וב . ד . איך מושפע הממוצע אם לכל אחד מהמספרים הנתונים מוסיפים מספר קבוע ( או כופלים במספר קבוע ?( איך מושפע מכך החציון ? איך מושפע מכך השכיח ? אם לכל המספרים בקבוצה מוסיפים ( או מחסרים ) אותו ערך - הממוצע , השכיח והחציון גדלים או קטנים באותו ערך . אם כופלים ( או מחלקים ) את כל המספרים בקבוצה באותו ערך - הממוצע , השכיח והחציון מוכפלים או מחולקים באותו ערך . דוגמה בקבוצת המספרים : 0 , 0 , 2 , 4 , 7 , 10 , 12 הממוצע הוא , 5 החציון הוא 4 והשכיח הוא 0 ( בדקו . ( א . נוסיף 3 לכל מספר בקבוצה : 0 + 3 , 0 + 3 , 2 + 3 , 4 + 3 , 7 + 3 , 10 + 3 , 12 + 3 נחשב את הממוצע החדש : הממוצע החדש גדל 3–ב והוא : 5 + 3 החציון החדש : 4 + 3 השכיח החדש : 0 + 3 המשך

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר