עמוד:91

34 תלמידי כיתות ח אספו נתונים על צבעי העיניים של התלמידים בכל אחת מהכיתות . כל כיתה בחרה להציג את הממצאים בדרך שונה : תלמידי כיתה ח 1 הציגו את ממצאיהם בטבלת שכיחויות : תלמידי כיתה ח 3 הציגו את ממצאיהם בדיאגרמת עוגה : תלמידי כיתה ח 2 הציגו את ממצאיהם בדיאגרמת עמודות : ענו על השאלות לפי תיאורי הממצאים : א . מהו צבע העיניים השכיח בכל אחת מהכיתות ? ב . 9–ל תלמידים מכיתה ח 3 יש עיניים אפורות . כמה תלמידים יש בכיתה זו ? ג . כמה תלמידים יש בכל אחת מכיתות ח האחרות ? ד . באיזו מהכיתות השכיחות של צבע עיניים כחול היא הגבוהה ביותר ? ה . בכיתה ח 3 מספר התלמידים בעלי העיניים הכחולות שווה למספר התלמידים בעלי העיניים השחורות . מהו אחוז התלמידים בעלי העיניים הירוקות בכל אחת מהכיתות ? ו . באיזו מהכיתות השכיחות היחסית של בעלי העיניים הכהות ( שחורות או חומות ) היא הגבוהה ביותר ? ז . תארו במילים שלכם את צבעי העיניים באחת הכיתות . ח . השוו בין 3 צורות הייצוג של הנתונים שנאספו ( טבלת שכיחויות , דיאגרמת עמודות ודיאגרמת עוגה ) והסבירו : 1 באיזו מהן נוח ביותר למצוא את השכיח ? 2 באיזו מהן נוח ביותר למצוא את השכיחות של אחד הערכים ? 3 באיזו מהן נוח למצוא את מספר התלמידים בכיתה ? 4 באיזו מהן נוח למצוא את האחוז של ערך כלשהו ? ט . מצאו את גודלי הזוויות בכל אחת מהגזרות בדיאגרמת העוגה של תלמידי ח . 3

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר