עמוד:88

28 בבית ספר מסוים ערכו משאל לגבי מעבר 5–ל ימי לימוד בשבוע . הטבלה שלפניכם מתארת את התשובות . א . אם נבחר באקראי אחד מתלמידי בית הספר , מה ההסתברות שזה יהיה תלמיד שלא נמנע בהצבעה ? הסבירו את תשובתכם . ב . השלימו את הטבלה . 29 הדיאגרמה שלפניכם מתארת את נוכחות התלמידים בכיתה ח באחד מימי החורף . א . הסבירו את הדיאגרמה . ב . האם ייתכן שיש בכיתה 34 תלמידים ? 36 תלמידים ? הסבירו . ג . כמה תלמידים נכחו בכיתה באותו יום אם יש בכיתה 32 תלמידים ? אפשר להציג מידע באמצעות דיאגרמת עוגה ( שלעתים קוראים לה דיאגרמת עיגול . ( דיאגרמת עוגה היא עיגול ששטחו מייצג את כל ערכי המשתנה הנבדק . העיגול מחולק לגזרות לפי השכיחות היחסית של כל ערך . דוגמה בכיתה ח 1 לומדים 36 תלמידים , שהגיעו משלושה בתי ספר יסודיים שונים . 18 תלמידים למדו בבית הספר "יחדיו , " 12 בבית הספר "אורים" 6–ו בבית הספר "נחלים . " ניתן להציג מידע זה בדיאגרמת עוגה שבה כל גזרה מייצגת בית ספר אחר . השכיחות היחסית של "יחדיו" 1 היא , ולכן הגזרה המתאימה לו היא חצי העיגול , 2 וכן הלאה . בדיאגרמה לעתים כותבים את השכיחויות ולעתים כותבים את השכיחות היחסית . את השכיחות היחסית אפשר לכתוב בשברים או באחוזים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר