עמוד:76

6 רוצים למיין את כל התלמידים בבית ספרכם לפי צבע השער . הציעו מיון שמתקיימים בו שני העקרונות : כל פריט שייך לקבוצה אחת בלבד ; קיימת קבוצה לכל פריט . בפרק זה מיון הנתונים לקבוצות הוא גם משמעותי למטרת המחקר וגם כל נתון שייך לקבוצה אחת בדיוק ( מיון לקבוצות זרות וממצות . ( 7 בכיתה ח מציינים ימי הולדת במרוכז , פעמיים בשנה . הוחלט לציין את ימי ההולדת בשני החודשים שבהם חלים ימי ההולדת הרבים ביותר . ועדת הכיתה אספה את הנתונים האלה : א . באילו שני חודשים יחגגו את ימי ההולדת המשותפים ? הסבירו כיצד נעזרתם בטבלה הנתונה . ב . גילה הציעה לארגן את הנתונים בטבלה חדשה . השלימו את הטבלה . ג . נסו למצוא על פי הטבלה החדשה באילו חודשים יחגגו את ימי ההולדת המשותפים . באיזו משתי הטבלאות נוח יותר למצוא את התשובה ? במשימה 7 אספנו מידע על קבוצה מסוימת - תלמידות כיתה ח . בדקנו מאפיין של התלמידות - החודש שבו נולדו . מאפיין כזה נקרא משתנה , כיוון שהוא משתנה מתלמידה לתלמידה . למשתנה “ חודש לידה “ יש 12 ערכים שונים שהם 12 חודשי השנה . השכיחות של ערך מסוים של המשתנה בקבוצה היא מספר הפעמים שהערך מופיע בקבוצה . דוגמה במשימה - 7 השכיחות של חודש הלידה שבט בקרב תלמידות כיתה ח היא , 3 והשכיחות של חודש הלידה כסלו היא . 0 טבלה שבה מופיעים ערכים והשכיחויות שלהם נקראת טבלת שכיחויות . הערך ששכיחותו היא הגדולה ביותר נקרא השכיח ביותר ובקיצור השכיח . דוגמה במשימה - 7 הערך השכיח בטבלת חודשי הלידה הוא חודש אדר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר