עמוד:37

ב . מערכת של שתי משוואות בשני משתנים מה נלמד ? פתרון של מערכת משוואות שיטה גרפית לפתרון של מערכת משוואות קוויות בשני משתנים דיון 1 בכיתה ח התקיימה הצבעה על הצעת המורה להקדים את המבחן בהיסטוריה . בהצבעה השתתפו 24 תלמידים . א . 1 סמנו את מספר הקולות בעד ההצעה , x–ב ואת מספר הקולות נגדה . y–ב כתבו משוואה מתאימה וסרטטו את הגרף שלה . 2 כתבו כמה זוגות סדורים של מספרים שהם פתרונות של המשוואה . בדקו אם לכל פתרון שכתבתם יש משמעות בסיפור , ומהי . האם יש למשוואה פתרונות שאין להם משמעות בסיפור ? ב . מספר הקולות בעד ההצעה גדול 6–ב ממספר הקולות נגדה . 1 השתמשו במשתנים y–ו x וכתבו משוואה המתארת את הנתון הזה . סרטטו את גרף המשוואה במערכת הצירים שסרטטתם בסעיף א . 2 כתבו כמה זוגות מספרים שונים שהם פתרונות של המשוואה . בדקו אם לכל פתרון שכתבתם יש משמעות בסיפור , ומהי . ג . 1 האם לשתי המשוואות שכתבתם בסעיפים א וב יש פתרונות משותפים ? מהם ? 2 כיצד אפשר לראות את הפתרונות המשותפים בגרף ? בדקו את תשובתכם על ידי הצבת הפתרונות בכל אחת מהמשוואות . ד . כמה תלמידים הצביעו בעד ההצעה ? כמה הצביעו נגדה ? 2 נתונות שתי משוואות בשני משתנים : 1 y - x = 4 2 x + y = 26 א . לכל משוואה כתבו שני פתרונות לדוגמה . ב . כמה פתרונות יש לכל אחת מהמשוואות ? ג . לפניכם זוגות מספרים : x = 4 , y = 0 x = 10 , y = 16 x = 11 , y = 15 x = 15 , y = 11 x = 2 , y = 6 אילו מהזוגות הם פתרונות המשוואה ? 1 אילו מהזוגות הם פתרונות המשוואה ? 2 אילו מהזוגות הם פתרונות משותפים למשוואה 1 ולמשוואה ? 2 אילו מהזוגות אינם פתרונות של אף אחת מהמשוואות הנתונות ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר