עמוד:26

אתגר 46 בכיתה ח 1 יש 12 בנות ובכיתה ח 2 יש 15 בנות . כל אחת מהתלמידות נרשמה לחוג אמנות או לחוג מוזיקה ( או לשני החוגים . ( בטבלה מוצגת חלוקה של התלמידות לחוגים . בוחרים באקראי אחת מהתלמידות . מצאו את ההסתברות של כל תוצאה : א . תיבחר בת מכיתה ח 2 שנרשמה לשני החוגים . ב . תיבחר בת מכיתה ח 1 שנרשמה לחוג אמנות אך לא נרשמה לחוג מוזיקה . ג . תיבחר בת מכיתה ח 2 שנרשמה לאחד מהחוגים בלבד . ד . תיבחר בת שנרשמה לשני החוגים . דיון 47 דן ורוני גרים בעיר סידני שבאוסטרליה . ביום שלישי הם מתכוונים לנסוע לים עם אביהם . הם דנים בשאלה מהי ההסתברות שביום שלישי י רד גשם . דן אומר : "יש שתי אפשרויות - י רד גשם או לא י רד גשם . ההסתברות של כל אחת מהאפשרויות היא חצי . לכן לא כדאי לנו לנסוע לים " . רוני אומר : "קראתי בעיתון שההסתברות שי רד גשם ביום שלישי היא . 10 % לכן ברור שכדאי לנו לנסוע לים " . מה דעתכם , מי מהילדים צודק ? מהי המשמעות של 10 % במקרה הזה ? הידעתם ? לעתים מחשבים הסתברות בשיטות שונות מהשיטה שלמדנו עד כה . במצבים כגון חיזוי מזג אוויר , הערכת סיכויים להצלחה במבחנים או הישגים בתחרויות , משתמשים בשיטות המתבססות על ידע שהצטבר ממדידות קודמות , ניתוח המדידות ושימוש בכלים מתמטיים שבאמצעותם קובעים את הערך המספרי של ההסתברות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר