עמוד:173

8 כל שנה ביום הולדתה של נועה ההורים מודדים את הגובה שלה . לפניכם טבלת המדידות . א . סרטטו גרף שיתאר את הגובה של נועה 6–ב השנים הראשונות שלה . ב . כיצד לדעתכם ישתנה הגובה של נועה עד גיל ? 10 המשיכו את הגרף בהתאם להשערתכם והסבירו . ג . כיצד לדעתכם הגובה של נועה יכול להשתנות עד סוף חייה ? בנו גרף . ( שימו לב : בגיל מבוגר הגובה של בן אדם קטן קצת ( . ד . לפי הגרף שבניתם , באיזה גיל הגובה של נועה היה מרבי ( מקסימלי ?( ה . מצאו שנה שהגובה של נועה השתנה בה במהירות הגדולה ביותר . כיצד ניתן לראות זאת בגרף ? 9 לפניכם שלושה גרפים המתארים השתנות של כמות המים בבריכה ושלושה תיאורים מילוליים . קבעו מהו התיאור המילולי המתאים לכל גרף . א . הוציאו מעט מים מהבריכה , ואחר כך השאירו בה כמות מים קבועה . ב . במשך כל העונה הייתה הבריכה ריקה . ג . הוסיפו מים לבריכה , ואחרי זמן מה רוקנו אותה . 10 לפניכם גרף המתאר את אורך הדרך שעברה קבוצת מטיילים בזמן שעבר מתחילת הטיול . א . השלימו את טבלת הערכים לפי הגרף . ב . כתבו סיפור על הטיול המתואר בגרף . התייחסו למהירויות וכן לזמני מנוחה ותנועה . ג . האם ייתכן שמרכיבי הטיול היו הליכה במישור , עלייה לגבעה וירידה ממנה ? הסבירו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר