עמוד:76

חוק הפילוג של הכפל ( מעל החיבור ) כדי לכפול מספר בסכום של מחוברים - אפשר לכפול את המספר בכל אחד מהמחוברים ולחבר את התוצאות . עבור כל הערכים של c–ו b , a מתקיים : דוגמה 1 ( 10 + 7 ) אפשר לחשב בעזרת חוק הפילוג : אפשר לחשב גם לפי סדר הפעולות : דוגמה 2 דוגמה 3 3 א . כתבו אילו מבין הביטויים שלפניכם שווים לביטוי 4 ( 3 x + 2 ) והסבירו מדוע הם שווים . 1 ( 3 x + 2 ) 4 2 ( 2 + 3 x ) 3 12 x + 8 4 12 x + 2 ב . כתבו ארבעה ביטויים שווים לביטוי ( 2 + 5 x ) 6 והסבירו מדוע הם שווים . 4 לפניכם תיאור מילולי : בבית ספר יש 15 חדרי כיתות . בכל חדר יש 18 שולחנות גדולים 4-ו שולחנות קטנים . א . כתבו ביטוי חשבוני המתאר את 1 סך כל השולחנות הגדולים 2 סך כל השולחנות הקטנים 3 סך כל השולחנות בחדרי הכיתות . ב . הסבירו לפי התיאור המילולי מה כל ביטוי מייצג : 1 18 + 15 4 2 18 + 4 3 ( 18 + 4 ) ג . כתבו = או . - 18 + 15 ( 18 + 4 ) ד . בבית ספר יש 10 חדרי כיתות . בכל חדר 7 שולחנות קטנים 3–ו שולחנות גדולים . 1 כתבו שני ביטויים המתארים את מספר השולחנות בבית הספר . 2 הסבירו בעזרת התיאור המילולי מדוע הביטויים שווים . ה . בבית ספר יש 10 כיתות . בכל חדר x שולחנות קטנים 3–ו שולחנות גדולים . 1 כתבו שני ביטויים אלגבריים המתארים את מספר השולחנות בבית הספר . 2 הסבירו בעזרת התיאור המילולי מדוע הביטויים שווים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר