עמוד:62

27 בכל עיגול יש ביטוי אחד שאינו שווה לביטויים האחרים . כתבו אותו והסבירו . 28 לפניכם סדרת צורות המורכבות מריבועים . א . כתבו ביטוי אלגברי המתאר את מספר הריבועים באיבר n–ה בסדרה . ב . לפניכם תשובות של שני תלמידים . בדקו אם הן נכונות על ידי הצבה . ג . נסו להסביר באילו שיקולים השתמש כל אחד מהתלמידים כדי לכתוב את הביטוי . ד . האם שני הביטויים שכתבו התלמידים שווים ? ה . באיזה ביטוי נוח יותר להציב את ערכי המשתנה ? דיון 29 פשטו את הביטוי ( 3 x + 5 ) + ( 2 x + 4 ) והסבירו . אפשר להשתמש בחוקי פעולות החשבון כדי לפשט ביטויים . דוגמה הסבר : בעזרת חוקי החילוף והקיבוץ של החיבור אפשר לשנות את סדר המחוברים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר