עמוד:59

חוק הקיבוץ של הכפל דיון 17 בכיתה ז 3 בבית הספר "ברוש" יש 37 תלמידים . במהלך שנת הלימודים יצאו כל התלמידים 5–ל הרצאות . מחירו של כרטיס להרצאה הוא ח"ש 20 . א . הסבירו לפי הסיפור מה מתאר הביטוי 37 5 ומה מתאר הביטוי . ( 37 20 ב . הסבירו לפי הסיפור מה מתאר הביטוי 5 20 ומה מתאר הביטוי 20 ) ג . חשבו את הערכים של שני הביטויים האלה : 20 37 20 ) האם שני הביטויים שווים ? הסבירו מדוע . חוק הקיבוץ של הכפל במקום לחשב מכפלה של שלושה גורמים לפי הסדר - אפשר לכפול תחילה את שני הגורמים האחרונים , ואת המכפלה שתתקבל לכפול בגורם הראשון . בשתי דרכי החישוב תתקבל אותה תוצאה . אפשר לנסח את חוק הקיבוץ של הכפל בעזרת משתנים כך : עבור כל הערכים של c–ו b , a מתקיים : c ) דוגמה 175 4 › אפשר לחשב לפי הסדר משמאל לימין : 4 = 4 = 700 100 › אפשר לחשב גם בעזרת חוק הקיבוץ של הכפל : 4 ) = 700 18 בדוגמה שלמעלה מתוארות שתי דרכים לחישוב הערך של הביטוי החשבוני 4 איזו משתי הדרכים נוחה יותר לחישוב בעל–פה ? 19 חשבו בעל–פה . דיון 20 חשבו בעל–פה . כתבו באילו חוקים השתמשתם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר