עמוד:125

עמוד 197-196 בפעילויות 4-3 התלמידים מתבקשים להשלים מספרים בלוח המאה . בפעילות 4 מוסתרים גם מספרים שלא צריך להשלים , ולכן הפעילות קשה יותר . ניתן לבצע השלמה זו בדרכים שונות , לדוגמה : מתבוננים בסדרה שבטור או בשורה שבהם המספר החסר נמצא , ולפי הסדרה מחליטים מהו המספר שיש להשלים . אפשר לערוך דיון עם התלמידים על הדרכים שבהן מצאו את המספרים החסרים . פעילויות יוצא מן הכלל - בפעילות העליונה הפרח המתאים ביותר לקבוצה הוא זה שיש לו הכי הרבה תכונות משותפות עם חברי הקבוצה . מהן התכונות המשותפות לחברי הקבוצה ? לכולם אותה הצורה של עלי כותרת ומרכז שצבעו סגול . לכן הפרח המתאים ביותר הוא הפרח המוקף : יש לו אותה צורת עלי כותרת כמו לחברי הקבוצה ומרכז סגול . לפעמים תלמידים מבלבלים בין תיאור הקבוצה לבין מציאת התכונות המשותפות לה - למשל , הם יכולים לומר שבקבוצה זו הפרחים צבעוניים . יש למקד אותם ולכוון אותם למצוא את התכונות המשותפות לכל חברי הקבוצה מאחר שבפעילויות יוצא מן הכלל אנחנו עוסקים בקבוצות שלכל הפריטים שבהן יש מאפיינים משותפים . הצעה לפעילויות כיתתיות מאתגרות עם משפחת הפרחים אפשר למצוא במדריך זה , עמודים . 50-49 בפעילות התחתונה הכפתור המתאים ביותר לקבוצה הוא זה שיש לו הכי הרבה תכונות משותפות עם חברי הקבוצה . מהן התכונות המשותפות לחברי הקבוצה ? בכל הכפתורים יש שני חורים . לכן הכפתור המתאים ביותר הוא הכפתור העגול הצהוב שגם בו יש שני חורים . הקיפו את הפ ּ רח המתאים ביותר לקבוצ ָ ה . הקיפו את הכפתור המתאים ביותר לקבוצ ָ ה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר