עמוד:115

ג . עשרות שלמות ) עמודים ) 187-176 פעילות פתיחה משחק : להגיע למאה בעשרות שלמות ( קבוצת תלמידים ) אבזרים כמות רבה של פסי - עשר ( כעשרה לכל תלמיד ) קובייה שעל פאותיה המספרים האלה : 3 , 3 , 2 , 2 , 1 , 1 דף לכל תלמיד ובו טבלה המופיעה בנספח למדריך מהלך המשחק כל תלמיד בתורו מטיל את הקובייה , לוקח מספר פ ַ סי עשר לפי המספר שהקובייה מראה ורושם בטבלה שלו לאיזה מספר הוא הגיע . מנצח התלמיד שמגיע ראשון למספר . 100 דוגמה לטבלה של תלמיד שהטיל את הקובייה 5 פעמים וקיבל את המספרים האלה : 2 , 1 , 3 , 3 , 1 עמוד 176 בפעילות 1 עוסקים בקשר שבין אוסף של פסי עשר לבין המספר שהאוסף מייצג ומכירים את המושג עשרות שלמות . במקביל לפעילות זו מומלץ לעשות בכיתה גם פעילויות בעל - פה שמשתמשים בהן בפסי הקרטון או באמצעי ההמחשה הממוחשבים שב"אופק" – פסים ודסקיות . הצעה לפעילות בעל - פה : מציגים לתלמידים כמה פסי עשר , והתלמידים אומרים מהו המספר המתאים ; ולהפך : אומרים מספר בעשרות שלמות , והתלמידים מראים את המספר בפסים . על השאלה שבדיון " מה משותף לסעיפים ב ו " ? ד - אפשר לענות : בשניהם המספרים הם עשרות שלמות ; בשני המספרים ספרת היחידות היא . 0 יש לזכור שהתלמידים טרם למדו את המונחים ' ספרת עשרות' ו ' - ספרת יחידות , ' והם יכולים להכליל במילים שלהם . הפעילויות שבהמשך יחידה זו עוסקות בחיבור וחיסור של עשרות שלמות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר