עמוד:112

שאלה לדיון : לאחר שיקבל כל ילד שלגון , כמה שלגונים יישארו בקופסאות שנקנו ? שימו לב , תלמידים יכולים לענות גם תשובות מהסוג הזה : שוב , מבחינה מתמטית גרידא הם צודקים – גם 20 שלגונים וגם 25 שלגונים יספיקו . אולם אנחנו רוצים ללמדם לפתור שאלה מתמטית מחיי היום - יום , ולכן כדאי לעודד אותם למצוא את הכמות הקטנה ביותר שיש לקנות כדי שתספיק ( כפי שהיינו נוהגים במציאות מטעמי חיסכון , אחסון וכדומה ) ולעשות זאת בשתי דרכים . בסעיף א יש שלוש דרכים אפשריות : שתי קופסאות של ; 10 ארבע קופסאות של ; 5 קופסה אחת של 10 ושתי קופסאות של . 5 בסעיף ב יש שתי דרכים : שתי קופסאות של 10 וקופסה אחת של ; 5 קופסה אחת של 3 - ו 10 קופסאות של . 5 הצעה לפעילות נוספת תולים על הלוח ( או מקרינים ) תמונות של קופסאות של שלגונים . ( גרסה מוגדלת של קופסאות השלגונים נמצאת בנספח למדריך זה ( . אומרים לתלמידים : הציעו אפשרויות שונות לקניית כמות שלגונים שתספיק לכל תלמידי הכיתה . בפעילות 7 ) עמוד ) 169 "מחברים" מטבעות כסף לסכום כולל . הצעה לפעילות נוספת : אפשר להביא לכיתה עצמים או תצלומים של עצמים , להדביק עליהם מחירים - מספרים קטנים מ , 100 - ולתרגל " קנייה" של העצמים בעזרת מטבעות ושטרות ( מדפי הגזירה שבמארז האבזרים . ( פעילות 8 ) עמוד ) 170 עוסקת בהשוואת כמויות . לפני שהתלמידים כותבים מספרים לכמויות , אפשר לערוך א ִ תם דיון שבו הם יסבירו כיצד אפשר לדעת שכמות אחת גדולה מהאחרת בלי לדעת את המספר המדויק המתאים לכל כמות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר