עמוד:111

פתרון : עיגול אדום שבו 4 חורים ומעוין אדום שבו שני חורים . הצעה לפעילויות כיתתיות מאתגרות עם משפחת הכפתורים אפשר למצוא במדריך לספר , 1 עמודים . 89-86 בפעילות 4 ) עמוד ) 166 יש לשים לב לכך שחלק מהאריזות הן של 10 עצמים ) בסעיפים א-ב ( וחלקן של 5 עצמים ) בסעיפים ג-ד ( ויש להביא זאת בחשבון בזמן המנייה . בפעילות 5 ) עמוד ) 167 התלמידים צריכים להחליט אם כמות השלגונים תספיק למספר ילדים נתון . התלמידים צריכים לשים לב שמספר השלגונים בקופסאות לא יהיה קטן ממספר הילדים . בפעילות 6 ) עמוד ) 168 צריך להקיף קופסאות של שלגונים כך שיספיקו למספר הילדים , ויש לעשות זאת בשתי דרכים . למעשה מבחינה מתמטית כל מספר שלגונים הגדול ממספר הילדים יכול להתאים , אלא שבמקרה זה מתוארת סיטואציה מהחיים , ובמציאות על פי רוב איננו נוהגים לקנות יותר ממה שאנחנו צריכים במצבים כאלה . אפשר להרחיב קצת על הסיטואציה כדי להבהיר אותה לתלמידים : המדריכה בקייטנה רצתה לקנות שלגונים כדי לחלקם לכל הילדים . במקרר במכולת היו חבילות שלגונים . כמה קופסאות כדאי לה לקנות ? הנה דוגמה לפתרון סעיף א : הנה עוד אפשרות לסעיף א :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר