עמוד:108

פעילות 6 עוסקת ברצף המספרים מ 20 - עד . 40 פעילות יוצא מן הכלל ) עמוד - ) 154 הפיל בסעיף ב יוצא דופן כי לכל האחרים יש כובע אפור , ואילו הכובע שלו צהוב . ייתכן שיהיו תלמידים שימצאו יוצא דופן אחר . במקרה כזה חשוב שינמקו את התשובה שלהם וימצאו תכונות משותפות לכל הפילים שאינם יוצאי דופן . פעילויות 9-7 ממשיכות לתרגל את רצף המספרים על ידי כתיבת המספר הבא והמספר הקודם למספר נתון . נקודות הקושי העיקריות במשימות אלה הן במעברים מעשרת לעשרת ( לדוגמה , בפעילות - 7 המספר הבא אחרי 29 או המספר הבא אחרי . ( 99 בפעילות 10 צריך למצוא מספר כיסא מסוים בתוך שורת כיסאות שאמנם ממוספרים לפי סדר המספרים , אך רוב המספרים מוסתרים . פעילות זו משמשת הכנה לנושא ' ישר המספרים' שעוסקים בו בעמודים הבאים . סעיף ב דורש ספירה לאחור . בפעילות 11 עוסקים בהשלמת מספרים על ישר המספרים . בפעילות 12 עוסקים במיקום מספרים על ישר המספרים . ככל שנתונים מספרים רבים יותר על הישר , כך המשימה קלה יותר , ולפיכך סעיפים ה ו - ו קשים יותר מהאחרים . בפעילות זו חשוב להדגיש שיש לחבר את המספרים הנתונים לשנתות ( הקווים הקטנים ) המתאימות שעל הישר ולא למרווחים שביניהן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר