עמוד:107

הפעילויות בספר לתלמיד עמודים 151-148 בעמוד 148 עם המורה מצוירים כיסאות באולם מופעים , ועל שורת הכיסאות הכחולים רשומים המספרים 41-19 ברצף . שתי חיות תפסו את מקומותיהן : הציפור - כיסא מס' , 29 והעכבר - כיסא מס' , 37 אבל יש חיות נוספות שטרם התיישבו . לחיות אלה יש בקשות מיוחדות לגבי הישיבה ( הן מופיעות בעמוד . ( 149 בדיון התלמידים מתבקשים להתייחס לבקשות של החיות ולהציע להן מקומות ישיבה בהתאם לבקשותיהן . לעתים יש יותר מאפשרות אחת לבקשה . לדוגמה : האריה ביקש לשבת ליד הציפור , ולפיכך מתאימים לו הכיסאות 28 או . 30 חשוב לדון עם התלמידים באפשרויות השונות למילוי הבקשות של כל החיות . דיון כזה עוסק למעשה במספר הקודם ובמספר הבא . אפשר גם לבקש מהתלמידים להוסיף חיות משלהם ולציין את בקשותיהן . בפעילות 1 ) עמוד ) 149 מסכמים את הדיון . כל ילד בוחר כיסאות לחיות לפי הבקשות שלהן וכותב על כל כרטיס של חיה את מספר הכיסא . פעילות מושית הבלשית - התלמידים כבר התנסו במשימות מסוג זה ( צביעה על פי ד ְ גם נתון ) בפרק הכרת המספרים עד . 10 פעילות זו מאתגרת מעט יותר משום שהצבע האדום חוזר פעמיים בתוך הד ְ גם . לתלמידים מתקשים אפשר להציע לסמן קו אחרי כל 4 עיגולים על הזחל ולבדוק שהדגם חוזר בכל אחד מקטעי הזחל שהתקבלו . בפעילות 2 ממשיכים לעסוק במספרי המקומות : התלמידים מתבקשים לכתוב את המספרים המתאימים למקומות הישיבה של החיות לפי רצף המספרים . תלמידים מתקשים יכולים להיעזר ברצף המספרים שבעמוד . 152 מומלץ לעודד את התלמידים לבצע את הפעילות משמאל לימין , כלומר , להתחיל תמיד בחיה השמאלית ביותר ולהתקדם לכיוון ימין לפי הסדר . עמ' 160-152 בפעילות 4 מציגים את רצף המספרים מ 0 - עד , 100 ומטרת הצגה זו לאפשר פעילות של ספירה בקפיצות שוות עם הכיתה כולה . ספירה כזו חשובה להכרת רצף המספרים . אם התלמידים מתקשים לספור בקפיצות , אפשר תחילה להקיף את המספרים המתאימים בציור ואחר כך לספור יחד . פעילות 5 עוסקת בהתאמת שם המספר הכתוב במילים למספר הכתוב בספרות . ייתכן שיהיו בכיתה תלמידים שיתקשו בקריאת המספר במילים . עם תלמידים אלה רצוי לעבוד בקבוצות קטנות ולהקריא להם את המילים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר