עמוד:105

א . רצף המספרים ) עמודים ) 160-148 להלן הצעות לפעילויות כיתתיות הקשורות ליחידה זו . . 1 ספירה עד 100 א . סופרים בקול ( מורה עם כל הכיתה ) המורה סופרת בקול ממספר כלשהו ( בהתחלה – מהמספר . ( 1 היא סופרת כמה מספרים ברצף ואז מפסיקה ומצביעה על אחד התלמידים . תלמיד זה ממשיך לספור עד שהמורה קוטעת אותו ומצביעה על התלמיד הבא שימשיך לספור . אפשרויות נוספות : המורה סופרת בקול עד מספר כלשהו , ומשם והלאה התלמידים ממשיכים את הספירה בקול , בזה אחר זה , כשכל תלמיד אומר את המספר הבא ברצף , לפי סדר הישיבה . המורה יכולה להפסיק את הספירה בשלב כלשהו ולבקש להמשיך לספור בדרך אחרת . למשל : לספור לאחור או לספור בדילוגים של , 2 בדילוגים של 5 או בדילוגים של . 10 ב . המשחק : 5 " בום" ( קבוצת תלמידים ) התלמידים בקבוצה סופרים לפי הסדר מהמספר , 1 ובכל פעם שיש מספר ששומעים בו חמש , התלמיד שזה תורו אומר בום במקום המספר . מי שמתבלבל יוצא מן המשחק . המנצח ( המנצחים ) – מי שהצליח "לשרוד" עד סוף המשחק . ג . ספירה בהמשכים ( מורה עם כל הכיתה ) בוחרים ארבעה מספרים בין 100 - ל 1 ורושמים אותם על הלוח לפי הסדר משמאל לימין . לדוגמה : 26 40 67 98 בוחרים ארבעה תלמידים , וכל אחד מהם , לפי הסדר , צריך לספור עד המספר הרשום הבא . בדוגמה שלנו : התלמיד הראשון סופר מ 1 - עד , 26 השני מ 27 - עד 40 וכן הלאה . . 2 קריאה וכתיבה של המספרים עד 100 אבזרים כרטיסי מספרים מ 1 - עד 100 שבסוף המדריך ( אפשר גם להשתמש בכרטיסי פלסטיק מוכנים שעליהם המספרים , 100-1 הניתנים לקנייה בחנויות ( . מערבבים את כרטיסי המספרים ומחלקים את כולם לתלמידים – לכל תלמיד שני כרטיסי מספרים או שלושה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר