עמוד:97

. 1 קשר בין סיפור לפעולות בעצמים א . מספרים סיפור הכולל שתי פעולות ( צירופים שונים של הוספה והורדה . ( תוך כדי כך מדגים כל אחד מהתלמידים את ההתרחשות בעזרת העצמים . לאחר מכן התלמידים עונים על השאלה שנשאלה בסוף הסיפור . דוגמה : " לגילה היו 6 גולות . ( כל ילד לוקח 6 עצמים ( . אחיה נתן לה עוד 4 גולות , ואחותה נתנה לה 5 גולות . ( כל ילד מוסיף 4 עצמים ואחר - כך עוד 5 עצמים ( . כמה גולות יש עכשיו לגילה " ? דוגמה נוספת : " על העץ עמדו 10 ציפורים . 2 מהן עפו . אל העץ הגיעו 3 ציפורים אחרות . כמה ציפורים יש עכשיו על העץ " ? ב . מספרים סיפור על איסוף של שלוש קבוצות של עצמים . תוך כדי כך מדגים כל ילד את ההתרחשות בעזרת עצמים , ועונה על השאלה . דוגמה : "לתמר יש 2 עפרונות , 3 צבעים ועט אחד . כמה כלי כתיבה יש לתמר " ? ג . פעילות בזוגות : אחד מבני הזוג מספר סיפור דומה לזה שסופר בכיתה , ובסופו שואל שאלה . בן זוגו עושה את הפעולות המתאימות בעצמים ( לוקח כמות התחלתית , מוסיף לה או מוריד ממנה , ואחר - כך שוב מוסיף לה או מוריד ממנה , ( ואומר את התשובה . לאחר מכן התלמידים מתחלפים בתפקידים . . 2 קשר בין סיפור לתרגיל א . מספרים סיפור ושואלים שאלה . התלמידים מבצעים את הפעולות כמו קודם ומוצאים את התשובה . דוגמה : " קבוצה של 8 ילדים שיחקה בהפסקה בחצר בית הספר . לאחר כמה דקות הצטרפו אליהם עוד 2 ילדים . 3 ילדים החליטו שהקבוצה גדולה מדי והלכו לשחק במקום אחר . כמה ילדים נשארו בקבוצה " ? דיון האם מישהו מכם יכול לכתוב תרגיל שמתאים לבעיה הזו ? דנים בתרגילים השונים שהילדים מציעים . תרגיל השרשרת שאליו רצוי להגיע בסוף הדיון : 8 + 2 – 3 = 7 ב . מספרים סיפור על איסוף שלוש קבוצות של עצמים . הילדים מבצעים את הפעולות כמו קודם , ומוצאים את התשובה לשאלה שמופיעה בסוף הסיפור . אחר - כך הם מתאימים לשאלה תרגיל שרשרת . דוגמה : "קוב ִ י הכין סלט פירות . הוא השתמש ב 3 - בננות , 2 תפוחים ו 4 - תותים . בכמה פירות השתמש קוב ִ י " ? ג . רושמים על הלוח תרגיל שרשרת ומבקשים מהתלמידים להמציא סיפור מתאים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר