עמוד:95

פעילות 9 אתגר ) עמוד - ) 132 אמנם אי - שוויונות כאלה הם קשים , אולם בפעילות זו רמת הקושי אינה גבוהה מפני שנתון תרגיל שאליו מתייחסים . אפשר להמחיש את הפעילות בעזרת שקיות חפצים ( כמו בפעילות שהומלצה בעמוד הקודם . ( למשל בסעיף א : נניח ( או נדמיין ) שתי שקיות - בשמאלית 10 חפצים ובימנית 15 חפצים . אנחנו רוצים להוסיף חפצים לשקית השמאלית . כמה חפצים נוסיף כדי שבשתי השקיות תהיה כמות שווה של חפצים ? כמה נוסיף כדי שבשקית השמאלית יהיו יותר חפצים מאשר בשקית הימנית ? פחות מאשר בשקית הימנית ? פעילויות 11 - ו 10 ) עמודים ) 134-133 הן פעילויות מחיי היום - יום שבהן מיישמים השוואה בין תרגיל למספר . פעילות 10 מתאימה להשוואה בין תרגיל חיבור למספר . לדוגמה , בסעיף ב יש שתי קופסאות . באחת הקופסאות יש 5 סוכריות ובשנייה 4 - סוכריות . נשאלת השאלה אם הסוכריות יספיקו ל 10 - ילדים . ( ההנחה היא שכל ילד צריך לקבל סוכרייה אחת ( . אם פותרים את התרגיל , 5 + 4 רואים שאין מספיק סוכריות לכל הילדים . פעילות 11 עם המורה מתאימה להשוואה בין תרגיל חיסור למספר . כדאי להבהיר לתלמידים את הסיטואציה : לארז יש 20 שקלים והוא מעוניין תחילה לקנות גלידה ואחר - כך לשוט באגם . מחירי הגלידות מופיעים במחירון . מחיר השיט הוא 8 שקלים . ארז רוצה לדעת איזו מנת גלידה הוא יכול לקנות כך שיישאר לו מספיק כסף לשיט . 13 דוגמה : אם ארז יקנה גלידה שעולה 7 שקלים , יישאר לו מספיק כסף עבור השיט כי : 20 - 7 < 8 הערה : לדוגמה הזו יכול להתאים גם האי - שוויון הזה : 8 + 7 > 20 בפעילות 12 כתב סתרים ) עמוד ) 135 מתקבלות שתי סדרות של תרגילים . כדאי לקיים את הדיון המוצע . התרגיל הבא בסעיף א הוא : התרגיל הבא בסעיף ב הוא : פעילות מושית הבלשית ) עמוד ) 135 ממשיכה את הפעילות שבעמוד . 111 כאן הדגם מורכב יותר . רבים מהתלמידים ידעו איך להמשיך לצבוע בקלות ובאופן אינטואיטיבי . תלמידים אחדים עלולים " לשכוח" את השורה שבה כל החלונות אפורים . לתלמידים אלו ולתלמידים מתקשים אפשר להציע לבדוק כמה חלונות אפורים יש בכל שורה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר