עמוד:93

עמודים 135-132 פעילויות מקדימות לפני פעילות 8 ) עמוד ) 132 אפשר לקיים את הפעילויות המומלצות בנושא : כתיבת הסימנים = , < , > בין תרגיל למספר , בלי לחשב את תוצאת התרגיל . אבזרים לפעילויות : – כמות של חפצים קטנים – שקיות ריקות כל קבוצה מכינה שקיות המכילות חפצים בכמויות האלה : 6 , 10 , 14 , 14 ( שתי שקיות מכילות אותה כמות . ( לכל שקית מצמידים פתק שבו כתוב מספר החפצים שהיא מכילה . במרכז השולחן נשארת ערמת חפצים שאינם ארוזים . . 1 מתחילים מכמויות שוות מניחים על השולחן , זו לצד זו , שתי שקיות המכילות אותו מספר חפצים . אחד הילדים לוקח כמות כלשהי של חפצים מהערמה המרכזית , מונה אותם לעצמו ( אך אינו אומר את המספר לחבריו , ( ומכניס אותם לשקית המונחת משמאל . דיון - ( הופכים את הפתק המוצמד לשקית זו - שכן מספר החפצים השתנה כך שכעת הפתק ריק ( . שערו : באיזו שקית יש עכשיו יותר חפצים ? הסבירו . - ( הילד שהכניס את החפצים לשקית מגלה לחבריו את מספר החפצים שהכניס ( . כמה חפצים יש עכשיו בשקית ? איך חישבתם זאת ? הערה : התרגיל המתקבל יכול להיות משלב שעדיין לא נלמד ( למשל , התוצאה גדולה מ . ( 20 - במקרה כזה אפשר למצוא את התוצאה בעזרת מנייה . - ( כותבים על הפתק המוצמד לשקית את המספר החדש במקום המספר הקודם ( . באיזו שקית יש יותר חפצים ? האם צדקתם בהשערתכם הקודמת ? המורה כותבת את הביטוי המתאים לתהליך שהתבצע בקבוצה . דוגמה : בשתי השקיות היו בהתחלה 14 חפצים : הילד הכניס לשקית השמאלית 5 חפצים , לכן משנים את המספר שעל השקית ל : 19 - המורה כותבת את הביטוי המתאים . מעל התרגיל היא כותבת את התוצאה : 14 + 5 < 14 חוזרים על התהליך כאשר מתחילים משתי כמויות שוות , אולם הפעם הילד מוציא כמות של חפצים מהשקית השמאלית . דוגמה : מתחילים מ 14 - חפצים בכל שקית , והילד 12 מוציא 2 חפצים מהשקית השמאלית . הביטוי שיתאים במקרה זה יהיה : 14 - 2 > 14

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר