עמוד:89

פעילות מושית הבלשית ) עמוד - ( 123 התלמידים התנסו בפעילויות מסוג זה בפרק הכרת המספרים עד . 10 תזכורת : הפרחים בגינה צבועים לפי דגם חוזר . קיפוד קטן מסתיר שני פרחים . מה צבעם ? יש להקיף את האפשרות הנכונה מבין ארבע האפשרויות שלמטה . לתלמידים מתקשים אפשר להציע לסמן מעל הקיפוד את צבעי הפרחים ואז להתאים את מה שסימנו לתשובות שלמטה . הפתרון הנכון הוא ג . פעילות 22 ) עמוד - ) 124 אם יש תלמידים מתקשים , אפשר תחילה לבקש מהם להשתמש במספרים הנתונים ולרשום תרגילי חיבור וחיסור , ורק לאחר מכן למיין אותם לתרגילים שהתוצאה שלהם היא מספר זוגי או מספר אי - זוגי . שימו לב , באותו הסעיף אפשר להשתמש באותו מספר פעמיים . לדעתנו בשלב הזה מוקדם להגיע להכללות בנושא , אולם ייתכן שתלמידים יגיעו בכוחות עצמם למסקנה שיש קשר בין זוגיות המספרים בתרגיל לזוגיות התוצאה . בקבוצה של תלמידים מתקדמים אפשר לדון בקשר הזה . פעילויות מקדימות לפני פעילות 23 ) עמוד ) 125 כדאי לקיים את הפעילויות האלה : . 1 בונים חלקים בהתאם לתוצאת התרגיל כל ילד בונה שני חלקים בדסקיות על פסים כך שאם יחבר את שני החלקים , יהיה השלם קטן מ . 10 - כדאי לדון באפשרויות השונות . ( ייתכן שיהיו תלמידים שיגיעו להכללות : נקבל שלם קטן מ - 10 - אם שני החלקים קטנים מ , 5 - אם אחד החלקים הוא 5 והאחר קטן מ , 5 - אם אחד החלקים הוא 6 והאחר קטן מ , 4 - וכך הלאה ( . כל ילד בונה שני חלקים בדסקיות על פסים כך שאם יחבר את החלקים , יהיה השלם גדול מ . 10 - כדאי לדון באפשרויות השונות . ( ייתכן שיהיו תלמידים שיגיעו להכללות : נקבל שלם גדול מ - 10 - אם אחד החלקים גדול מ , 10 - אם שני החלקים גדולים מ , 5 - אם אחד החלקים הוא 5 והאחר גדול מ , 5 - אם אחד החלקים הוא 6 והאחר גדול מ , 4 - וכך הלאה ( .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר