עמוד:82

פעילות 1 ) עמוד ) 106 ופעילות 4 ) עמוד ) 109 עם המורה עוסקות ביישום מחיי היום - יום שבו מפעילים שיקולי דעת דומים לאלו שמפעילים בעת פתרון התרגילים ב'ציור בקיצור . ' בחנות הצעצועים מוכרים מכוניות צעצוע קטנות . המכוניות מסודרות בקופסאות של 10 מכוניות , בקופסאות של 5 מכוניות , ויש גם מכוניות בודדות . הייצוג של כמות המכוניות דומה לייצוג המספר המתאים ב'ציור בקיצור : ' למשל , בפעילות , 1 בסעיף ב יש 17 מכוניות : סידור המכוניות מקביל ל'ציור בקיצור' של : 17 כאשר קונה מגיע לחנות ומבקש כמות של מכוניות , לפעמים אפשר לתת לו את הכמות בקופסאות סגורות , ולפעמים אין ברירה אלא לפתוח קופסה סגורה ולהוציא ממנה מכוניות . בדוגמה הזו ( סעיף ב ) אין צורך לפתוח קופסאות כדי לתת לילדה 11 מכוניות . באופן דומה גם ב'ציור בקיצור' אין צורך לצייר דסקיות בודדות על הפס . בפעילות 1 בכל המקרים אין צורך לפתוח קופסה . התלמידים מתרגלים את מציאת החלק בתוך השלם וזיהוי החלק הנותר . לאחר מכן , בפעילויות 3-2 ) עמודים ) 108-107 הם פותרים בעזרת דסקיות על פסים או '' ציור בקיצור' תרגילים שאינם דורשים 'שבירת חמש . ' לעומת זאת , בפעילות 4 ) עמוד ) 109 יש מקרים המחייבים פתיחה של קופסה . בסעיף ג , למשל , כדי להוציא 14 מכוניות ( מתוך , ( 18 יש צורך לפתוח את הקופסה של 5 המכוניות . ( אפשר להוציא ממנה מכונית אחת ולצרפה ל 3 - המכוניות הבודדות או להוציא ממנה 4 מכוניות ולא להשתמש ב 3 - המכוניות הבודדות ( .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר