עמוד:72

ב . פותרים תרגילים ) עמודים ) 128-91 יחידה זו עוסקת בתרגילים ובמשוואות בעשרת השנייה , במטרה לחזק את השליטה בהם לקראת חישובים בעל - פה . התלמידים ילמדו לפתור את התרגילים בעזרת דסקיות על פסים ובעזרת ' ציור בקיצור' של הפסים והדסקיות . תלמידים שיודעים לפתור במהירות את התרגילים אינם חייבים להיעזר בפסים ובדסקיות או ב'ציור בקיצור . ' התרגילים ביחידה זו ממוינים לפי אופן ייצוגם בפסים ובדסקיות : תרגילים שבהם אחד החלקים הוא 5 או , 15 תרגילים שבהם השלם הוא עד , 15 תרגילים שבהם השלם הוא עד . 20 הערה : רצוי שהתלמידים ידעו שהם עוסקים בתרגילים בתחום העשרת השנייה , אולם אין צורך שהם יהיו מודעים לדירוג הפנימי המובא לעיל . נושא נוסף שיילמד ביחידה זו הוא הנושא עודף , שמקצת התלמידים מתקשים בו . עמודים 97-91 אחד החלקים הוא 5 או 15 בפעילות 1 התלמידים מתבקשים לרשום תרגיל חיבור המתאים לשאלה : . 1 כמה כסף יש בשני הארנקים יחד ? שימו לב , המטבעות המצוירות בכל ארנק מיוצגות במטבעות של , 10 - ו 5 , 1 בדומה לייצוג המספרים בדסקיות על פסים . בנוסף משתמשים גם במטבע של 2 שקלים . הכוונה בפעילות היא קודם לזהות את סכום הכסף בכל ארנק בנפרד , ולאחר מכן לכתוב תרגיל חיבור של שני הסכומים . את התרגיל פותרים בעזרת המטבעות . דוגמה : בסעיף א ( שלמעלה ) יכתבו התלמידים את התרגיל : 15 + 3 = 18 או 3 + 15 = 18 ( ולא תרגיל שרשרת , למשל ( 10 + 5 + 2 + 1 = 18

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר