עמוד:66

עמודים 83–80 בעמודים אלה עוסקים בתרגילי חיסור . בעמוד 81 יש דוגמה לדרך פתרון של תרגיל חיסור שבו השלם הוא מספר דו - ספרתי וכך גם אחד החלקים : עם המורה כך פותרים תרגיל חסור על דף הפסים : בונים את המספר הראשון בתרגיל ( השלם . ( מזהים בתוכו את המספר השני ( החלק ) ומשנים את צבע הדסקיות שלו . מזהים את החלק האחר , שהוא התוצאה של התרגיל . הערות : א . יש להפוך את כמות הדסקיות שמתאימה למספר השני בתרגיל , ואין זה משנה אילו דסקיות הופכים . אולם רצוי שלפני היפוך הדסקיות יזהו התלמידים במהירות את שני החלקים ( את החלק שהופכים ואת החלק שנשאר באותו הצבע ומתאים לתוצאת התרגיל . ( לכן , אם התלמידים יכולים , כדאי לעודד אותם להימנע ממנייה תוך כדי היפוך הדסקיות או ממניית הדסקיות המתאימות לתוצאה . דוגמה : הנה שתי דרכים 'יעילות' שבהן פתרו שני תלמידים את התרגיל . 17 – 3 = __ " אני רואה את 3 במהירות ואני רואה עשר וארבע שהם " . 14 " אני רואה את 3 במהירות ואני רואה שבע ושבע שהם " . 14 אחת הדרכים לעודד זיהוי מהיר של החלק המתאים למספר השני בתרגיל היא להציע לתלמידים להקיף בטוש מחיק את הדסקיות שהם רוצים להפוך .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר