עמוד:64

הערות : . 1 לאורך כל הפרק משתמשים בדף הפסים שבו מופיעים 4 פסים . . 2 חשוב להזכיר לתלמידים שבתרגיל חיבור מייצגים תחילה את שני החלקים זה מתחת לזה בנפרד , ורק לאחר מכן מחליטים איזה חלק נוח לצרף לחלק האחר . ( אין אנו מציינים זאת במפורש , אבל הילדים יגלו שנוח יותר לצרף את הדסקיות המייצגות את החלק הקטן אל הדסקיות המייצגות את החלק הגדול . ( העובדה הזאת חשובה משום שבהמשך , לקראת סוף העבודה עם האבזרים , התלמידים ידמיינו את הצירוף . נוסף על כך , בהמשך יציירו התלמידים בדרך זו 'ציור בקיצור' של התרגילים . . 3 אפשר גם לצייר את הדסקיות על הפסים בטוש מחיק ( לצייר עיגולים או לסמן בקו . ( בפעילות 4 פותרים שלשות של תרגילים בעזרת דסקיות על פסים . העבודה בעזרת הדסקיות ממחישה את הקשר בין התרגילים בעשרת הראשונה לתרגילים המתאימים בעשרת השנייה . בפעילות 5 ) עמוד ) 78 נעזרים בייצוג המספר במטבעות כסף . גם כאן רואים את הקשר בין תרגילי החיבור בעשרת הראשונה לתרגילים בעשרת השנייה : התרגילים המתקבלים כאן הם : 15 + 3 = 18 ( או ( 3 + 15 = 18 5 + 3 = 8 ( או ( 3 + 5 = 8 5 + 13 = 18 ( או ( 13 + 5 = 18 הקשר לתרגילים בעשרת הראשונה מקל את פתרון התרגילים בעשרת השנייה , אם התלמיד מכיר את עובדות החיבור והחיסור עד . 10

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר