עמוד:52

עמודים 56-55 בפעילויות 31-30 מתרגלים את כל סוגי התרגילים שנלמדו עד כה : אחד החלקים הוא , 10 אחד החלקים הוא 0 וחיבור וחיסור של . 1 זה הציור המתקבל בפעילות – 30 שתי פטריות : עמוד 57 בפעילויות 33-32 אתגר נעזרים במטבעות כדי לפתור משוואות . התלמידים יכולים לצייר את המטבעות החסרים ) בפעילות ) 32 או למחוק את המטבעות המיותרים ) בפעילות ) 33 כדי להגיע לסכום המבוקש , ואז לראות כמה כסף ציירו או מחקו . תלמידים שיודעים לפתור את המשוואות בלי לצייר מטבעות אינם חייבים לצייר . עמודים 59-58 בפעילויות 38-34 פותרים משוואות ומשלימים טבלות חיבור . תלמידים הזקוקים לכך יכולים להשתמש בדסקיות על פסים . בפעילות 36 אפשר לדון : מה משותף לכל שני תרגילים הנמצאים באותה מסגרת ? פעילות 38 מסומנת כאתגר בגלל סעיפים ג ו - ד . בסעיפים אלה מופיעות משוואות שבהן אחד החלקים הוא 1 ( ולא אחד החלקים 10 כפי שתורגל בשאר הסעיפים . ( בפעילות 39 המטרה היא לחזק את יכולת האומדן . התלמידים מסמנים את הקו שאליו יגיעו הכדורים תוך הסתמכות על הקווים המס ַ מנים כל 5 כדורים . לפני הפעילות כדאי להיזכר עם התלמידים : כמה כדורים נכנסים עד הקו האדום ? ( 5 ) התכלת ? ( 10 ) הסגול ? ( 15 )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר