עמוד:51

עמודים 54-53 בפעילות 28 משווים סכומי כסף . הסכומים מוצגים בדרכים שונות , לא תמיד בצורה " יעילה" ( כלומר , לא תמיד במספר הקטן ביותר של מטבעות . ( התלמידים רואים שלעתים כמות גדולה יותר של מטבעות יוצרת סכום קטן יותר מכמות קטנה של מטבעות ) סעיף ב . ) בפעילות 29 ממשיכים לעסוק בכסף , והפעם התלמידים יוצרים את הסכום על ידי ציור מטבעות . כל סכום אפשר לייצג בדרכים שונות , למשל בסעיף א : מומלץ לדון על הדרכים השונות שבהן התלמידים מייצגים כל סכום : באיזו דרך משתמשים בכמות הקטנה ביותר של מטבעות ? באיזו דרך משתמשים בכמות הגדולה ביותר של מטבעות ? האם יש דרכים נוספות ? ( כן , למשל 16 – מטבעות של 1 שקל ( . שאלת אתגר : מצאו כמה שיותר דרכים שונות לייצג את הסכום . 16 ( יש 20 דרכים , אך אין לצפות מהתלמידים למצוא את כולן ( . בסעיפים הבאים עודדו את התלמידים למצוא גם את האפשרות שבה משתמשים בכמות הקטנה ביותר של מטבעות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר