עמוד:45

תלמידים שיודעים לפתור בלי להשתמש בדסקיות על פסים אינם חייבים להשתמש באבזרים לכל התרגילים , ואולם רצוי לבקש מהם לפתור תרגיל חיבור אחד ותרגיל חיסור אחד בעזרת האבזרים כדי לוודא שהם יודעים כיצד להשתמש בהם . אפשר לבקש מהם להסביר לכיתה בעזרת דסקיות על פסים את דרך הפתרון של תרגיל שפתרו בעל - פה . בפעילויות 20-19 עוסקים בקשר בין תרגיל לבין השלם והחלקים . בפעילות 19 מוצאים את השלם ואת החלקים בתרגיל . מיקום השלם והחלקים נעשה על פי משמעות התרגיל : בתרגיל חיבור נתונים שני החלקים , ומחפשים את השלם . בתרגיל חיסור נתונים שלם וחלק ( השלם הוא המספר הראשון , ( ומחפשים את החלק האחר . תלמידים הזקוקים לכך יכולים לבנות את התרגיל בדסקיות על פסים ולמצוא את השלם והחלקים לפי הדסקיות : החלקים מיוצגים בשני צבעים שונים ( כחול וכתום , ( והשלם הוא המספר הכולל של הדסקיות . בסוף הפעילות אפשר להסיק ולהזכיר : בתרגיל חיבור השלם הוא התוצאה . בתרגיל חיסור השלם הוא המספר הראשון בתרגיל . . 19 פתרו והשלימו . א השלם : 6 10 החלקים : , 16 - 6 = ב השלם : 10 9 19 החלקים : , 9 + 10 = ג השלם : 10 4 14 החלקים : , 14 - 10 = ד השלם : 6 4 10 החלקים : , 6 10 - 4 =

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר