עמוד:44

ואולם בניגוד לקופסאות שאפשר לראות את תוכנן , כאן ערך המטבעות הוא מופשט לחלוטין . חשוב לוודא שהתלמידים מבינים מה המשמעות של מטבע שערכה 5 שקלים או 10 שקלים ואינם מבלבלים בין כמות המטבעות לבין הסכום שהן מייצגות . תלמידים הזקוקים לכך יכולים להשתמש במניית המשך ( של השקלים הבודדים , ( ואולם רצוי לעודד את התלמידים לזהות את הסכומים על פי המבנה , בלי למנות כלל . עמודים 47-45 בפעילויות 18-16 פותרים תרגילי חיבור וחיסור שבהם אחד החלקים הוא 10 ( והשלם עד ( 20 בעזרת דסקיות על פסים . בפעילויות 17-16 כל תרגיל מיוצג בדסקיות על פסים . בפעילות 18 התלמידים יכולים להיעזר בדסקיות על פסים לפי הצורך ( הם צריכים לייצג את התרגילים בעצמם . ( בפעילות זו יש גם תרגילים שבהם אחד החלקים הוא 0 ) סעיפים ה , ח ( ותרגילים של חיסור וחיבור 1 ) סעיפים ד , ז ( שנלמדו ביחידה רצף המספרים בפרק זה . כאשר פותרים תרגיל חיבור , מייצגים כל חלק בצבע אחר . כאן שני החלקים אינם גדולים מ 10 - ולכן די בפס אחד לכל חלק ( שני הצדדים של דף הפסים מתאימים . ( כאשר פותרים תרגיל חיסור ( לדוגמה : ( 17 - 10 = __ מייצגים את השלם ( 17 ) על זוג פסים צמודים : השלם : החלקים : מזהים את החלק הנתון ( 10 ) בתוך השלם ומשנים את צבעו . החלק שנשאר בצבעו המקורי ( כתום ) הוא התוצאה . ( 7 ) השלם : החלקים :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר