עמוד:42

תלמידים שיודעים לפתור בלי להשתמש בדסקיות על פסים אינם חייבים להשתמש באבזרים אלה לכל התרגילים , ואולם כדאי לבקש מהם לפתור תרגיל חיבור אחד ותרגיל חיסור אחד בעזרת האבזרים כדי לוודא שהם יודעים כיצד להשתמש בהם . אפשר לבקש מהתלמידים להסביר לכיתה בעזרת דסקיות על פסים את דרך הפתרון של תרגיל שפתרו בעל - פה . בפעילות 7 יש גם תרגילים שבהם אחד החלקים הוא 0 ) סעיפים ג , ה , ח . ) תרגילים אלה אינם נלמדים במפורש בתחום המספרים החדש ( עד ( 20 בהנחה שהתלמידים יוכלו להסיק את התוצאה בעצמם מתוך הבנה של משמעות ה . 0 - לתלמידים המתקשים בפתרון תרגילים אלה כדאי להציג תרגילים דומים בעשרת הראשונה ולהציע שייעזרו בבניית התרגילים בדסקיות על פסים . פעילות 8 אתגר - זוהי פעילות אתגר משום שפותרים בה משוואות , ואולם סביר שתלמידים שהבינו את מבנה המספרים לא יתקשו בה . בכל המשוואות אחד החלקים הוא , 10 למעט משוואה ה שבה אחד החלקים הוא . 0 תלמידים מתקשים יכולים לייצג את המספר הראשון בכל משוואה בדסקיות על פסים או באצבעות הידיים ולבדוק מה עליהם לעשות כדי להגיע לתוצאה . ( כמה להוסיף ? כמה להוריד (? עמודים 41-40 פעילויות 12-9 דומות לפעילויות 4-1 ( עמודים , ( 37-36 והן עוסקות בתחום המספרים . 20-16 כאן המספר בפס התחתון ( מספר היחידות ) מעט קשה יותר לזיהוי מאשר במספרים עד . 15 בפעילות יוצא מן הכלל איברי הקבוצות הם כפתורים . התלמידים צריכים למצוא את המאפיינים המשותפים לכל איברי הקבוצה כדי למצוא את הכפתור המתאים לה ביותר . הכפתורים שמופיעים בפעילויות יוצא מן הכלל נבדלים זה מזה בשלושה מאפיינים : צבע ( כחול , צהוב , אדום וירוק , ( צורה ( עיגול , ריבוע , משולש ומעוין ) ומספר חורים 2 ) או . ( 4 הקיפו את הכפתור המתאים ביותר לקבוצה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר