עמוד:41

יהיו תלמידים שידביקו שני פסים שאינם פסי . 10 למשל , בפעילות 3 סעיף א הם ייצרו את 14 משני פסים של . 7 אין זו טעות מאחר שכמות הדסקיות מתאימה למספר . זו תשובה נכונה שאינה לפי המוסכמה שנקבעה בכיתה . מומלץ לשאול את התלמידים האלה : ' איך אתם רואים שיש כאן ' ? 14 אפשר להחמיא להם על תשובתם ' ) זו באמת דרך מעניינת להסתכל על זה ' ! או : ' איזה יופי שאתם כבר יודעים כמה זה ( ' 17 + 7 ולבקש שבהמשך ינסו בכל זאת לדבוק במוסכמה . ' ) קשה להבין כשמסדרים את הדסקיות ככה . אנחנו רגילים לראות קודם את ה 10 - המלא . האם תוכלו לבנות את המספרים הבאים כך שנוכל לראות בקלות איזה מספר בניתם ( ' ? בפעילויות 7-5 פותרים תרגילי חיבור וחיסור שבהם אחד החלקים הוא 10 ( והשלם עד ( 15 בעזרת דסקיות על פסים . בפעילויות 6-5 כל תרגיל מיוצג בדסקיות על פסים . בפעילות 7 התלמידים אמורים לייצג את התרגילים בדסקיות על פסים בעצמם לפי הצורך . כאשר פותרים תרגיל חיבור , מייצגים כל חלק בצבע אחר . כאן שני החלקים אינם גדולים מ 10 - ולכן די בפס אחד לכל חלק ( שני הצדדים של דף הפסים מתאימים . ( כאשר פותרים תרגיל חיסור ( לדוגמה : , ( 15 - 5 = __ מייצגים את השלם ( 15 ) על זוג פסים צמודים : השלם : החלקים : , מזהים את החלק הנתון ( 5 ) בתוך השלם ומשנים את צבעו . השלם : החלקים : , החלק שנשאר בצבעו המקורי ( כתום ) הוא התוצאה . ( 10 )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר