עמוד:39

. 2 יוצרים כמויות באצבעות ( מורה עם הכיתה כולה המחולקת לזוגות ) אומרים או כותבים מספר גדול מ 10 - ועד , 20 וכל זוג תלמידים צריך לייצג אותו במהירות באצבעות הידיים . בוחרים בכל פעם זוג שיסביר את הייצוג שלו : כמה אצבעות פרושות כל ילד מראה ? איך רואים ששני הילדים מראים ביחד את המספר המבוקש ? חוזרים על כך במספרים שונים ומבקשים מהתלמידים להיות מהירים . המטרה היא שתלמידים יגלו שהדרך הקלה ביותר להציג מספר גדול מ 10 - כזוג היא להחליט מראש שאחד מבני הזוג יפרוש תמיד את כל עשר האצבעות , והאחר ישלים את האצבעות החסרות . אם רואים זוגות תלמידים הנוקטים באסטרטגיה זו , מומלץ לבקש מהם להסביר לכל הכיתה . ( איך הצגתם את 17 מהר כל כך ? הסבירו לכל הכיתה ( . . 3 מהעשרת הראשונה לעשרת השנייה ( מורה עם הכיתה כולה ) אבזרים לכל תלמיד : כרטיסי המספרים 20-0 וכן דף פסים ודסקיות ( ממארז האבזרים ) אבזרים למורה : תמונות המספרים 10-0 המיוצגים בדסקיות על פסים - בסוף המדריך מציגים לתלמידים תמונה של מספר עד 10 המיוצג בדסקיות על פסים . התלמידים מזהים את המספר ומרימים את הכרטיס של המספר המתאים . מוסיפים את התמונה של המספר 10 ( פס שעליו 10 דסקיות ) ומחזיקים את שתי התמונות , אחת מתחת לאחרת . התלמידים מזהים את המספר החדש ומרימים את הכרטיס של המספר המתאים . מבקשים מהתלמידים לבנות בעצמם מספר עד 10 ( למשל ( 6 בדסקיות על פסים . לאחר שכולם מסיימים , מבקשים מהם להפוך את המספר שבנו למספר המתאים בעשרת השנייה . ( 16 ) דנים : איך עשיתם זאת ? מה הוספתם ? האם עדיין אפשר לראות את המספר שממנו התחלתם ?( 6 ) . 4 מזהים מספרים במהירות אבזרים לכל תלמיד : כרטיסי המספרים 20-0 ממארז האבזרים אבזרים למורה : תמונות של המספרים 20-10 המיוצגים בדסקיות על פסים - בסוף המדריך מציגים לתלמידים מספר המיוצג בדסקיות על פסים או בכפות ידיים ( בעזרת תלמיד מתנדב . ( התלמידים מזהים את המספר ומרימים את הכרטיס של המספר המתאים . מבקשים מתלמידים זריזים ( שזיהו את המספר במהירות ) להסביר כיצד זיהו אותו . רצוי לשמוע בכל פעם הסברים שונים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר