עמוד:35

עמוד 33 בפעילויות 7-6 מיישמים את הרעיון של מנייה בקפיצות של 2 כדי לחשב סכום כסף המורכב ממטבעות של 2 שקלים . יש לעודד את התלמידים למצוא את הסכומים על ידי מנייה בקפיצות . בפעילות 6 בודקים מהו הסכום . בסעיף ג אפשר להתחיל מהשקל הבודד ולאחר מכן למנות לפי רצף המספרים האי - זוגיים או למנות את המטבעות של 2 שקלים בעזרת רצף המספרים הזוגיים ולהוסיף את השקל הבודד בסוף . ( אפשר גם להתחיל במספרים הזוגיים , להוסיף את השקל הבודד באמצע ואז להמשיך במספרים האי - זוגיים , אך זה נוח פחות ( . בפעילות 7 יוצרים את הסכום ובודקים אם אפשר להשתמש במטבעות של 2 שקלים בלבד . אפשר לבקש מהתלמידים לשער באילו סעיפים אפשר ובאילו אי - אפשר ואחר כך לבדוק . דיון - באילו סעיפים ( בפעילויות ( 7 - ו 6 סכום הכסף הוא זוגי ובאילו אי - זוגי ? - אילו סכומים שאינם מופיעים בפעילויות 7 - ו 6 אפשר להציג במטבעות של 2 שקלים ? - מה משותף לסכומים אלו ? ( סכומים שמתאים להם מספר זוגי ( . שאלות אתגר : - יש לי בארנק מספר אי - זוגי של מטבעות של 2 שקלים . האם סכום הכסף שיש לי בארנק הוא זוגי או אי - זוגי ? ( זוגי , כי כל מטבע הוא בעצם כמו זוג של שקלים ( . - יש לי בארנק מספר אי - זוגי של מטבעות של 1 שקל . האם סכום הכסף שיש לי בארנק הוא זוגי או אי - זוגי ? ( אי - זוגי . הסכום שווה למספר המטבעות ( . - יש לי בארנק מספר אי - זוגי של מטבעות מסוגים שונים : 1 שקל וגם 2 שקלים . האם סכום הכסף שיש לי בארנק הוא זוגי או אי - זוגי ? ( אי - אפשר לדעת . זה תלוי אם מספר המטבעות של 1 שקל הוא זוגי או לא ( . עמודים 35-34 בדקו את עצמכם פעילויות 8-1 מסכמות את החומר הנלמד ביחידות א-ד ומיועדות לבדיקה עצמית . בעזרתן כל תלמיד יכול לבדוק את עצמו : האם הוא שולט בחומר הנלמד ? אילו נושאים עדיין אינם ברורים לו ? עודדו את התלמידים לענות באופן עצמאי , לבדוק את עצמם ולשאול על דברים שאינם ברורים . אפשר להציע לתלמידים לכתוב על פתק בעילום שם את מספר הפעילות שבה התקשו . לפי הפתקים שתאספו מהתלמידים תדעו על מה לחזור . בדרך זו תעודדו את התלמידים לקבל עליהם אחריות ללמידה ולשאוף להצליח בעבור עצמם ולא רק בעבור הישגים חיצוניים כגון ציונים או תשבחות . פעילויות 2-1 עוסקות במספרים וכמויות . פעילויות 4-3 ברצף המספרים , פעילויות 7-5 בהשוואה ופעילות 8 במספרים זוגיים ומספרים אי - זוגיים . בעמוד הבא מופיעות הפעילויות הפתורות . אפשר להקרין את הפתרונות על הלוח כדי שהתלמידים יוכלו לבדוק את עצמם . ( חשוב לציין שבפעילות 2 אפשר לצבוע פרחים אחרים ובפעילות 7 אפשר להשלים מספרים אחרים ( .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר