עמוד:34

עמודים 32-31 בפעילות 3 מתרגלים את רצפי המספרים הזוגיים והמספרים האי - זוגיים בהקשר מציאותי של מספרי בתים ברחוב . משתמשים במדבקות של מעטפות הנמצאות במארז האבזרים . הדיון בתחילת הפעילות נועד להבטיח שהתלמידים ישימו לב לכך שבצד אחד של כל רחוב מופיעים מספרים זוגיים ברצף ובצד האחר - מספרים אי - זוגיים ברצף . כדי לדעת מהו המספר המסתתר מאחורי עץ צריך ללכת קדימה או אחורה ברצף המספרים הזוגיים או האי - זוגיים מאחד הבתים הגלויים באותו צד של הרחוב . לתלמידים המתקשים לספור בדילוגים אפשר להציע לומר ב'לב' את המספר שעליו מדלגים . מומלץ ללוות את הפעילות במשחקים המתרגלים את רצף המספרים הזוגיים והמספרים האי - זוגיים כפי שמוצע בפעילות 4 בעמוד 31 במדריך זה . בפעילות 4 מתרגלים את רצף המספרים הזוגיים ובפעילות - 5 את רצף המספרים האי - זוגיים . לתלמידים המתקשים לספור בדילוגים אפשר להציע לומר ב'לב' את המספר שעליו מדלגים . בכל אחת משתי הפעילויות האלה , בסעיף ד , יש לעודד תלמידים מתקדמים להמשיך את סדרת המספרים גם מעבר ל . 20 - מטרת הדיון בסוף הפעילות היא לקשר בין החומר הנלמד בכיתה לבין דברים המתקיימים בעולם האמתי מחוץ לכיתה ולעודד את התלמידים להתעניין ולחפש קשרים דומים . במקומות רבים בעולם וגם אצלנו מספרי הבתים הזוגיים נמצאים בצד אחד של הרחוב והאי-זוגיים בצד האחר . מה מספר הבית שאתם גרים בו ? האם אתם גרים בצד של המספרים הזוגיים או בצד של האי-זוגיים ? פעילות מושית הבלשית - זוהי פעילות ראשונה מסוג זה בסדרת פעילויות ' מושית הבלשית . ' כאן על התלמידים להשלים דגם של צורות . ייתכן שיהיו תלמידים שיתקשו לזהות את החוקיות בצורות . אפשר לבקש מהם לומר בקול את צורות הכובעים לפי הסדר " ) משולש , מלבן , משולש , מלבן ( " ... כדי לזהות מה חוזר וכיצד להשלים . הפתרון :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר