עמוד:31

משלימים בעזרת התלמידים את המספרים בתאים המסומנים . ( בכל שלב אפשר " לומר בלב" את המספר האי - זוגי הבא אחרי המספר הזוגי שאליו מגיעים , ואז לומר בקול את המספר הבא אחריו . אם , למשל , השלמנו 6 , 4 , 2 , 0 ואז נתקענו , אפשר " לומר בלב" 7 ולומר בקול . 8 כך יודעים שזה המספר הזוגי הבא ( . מבקשים מהתלמידים להרכין את הראש ( לא להסתכל ) ומוחקים את אחד המספרים . לפי סימן מוסכם כולם מרימים את הראש , ומי שיודע מה המספר החסר - מצביע . מזמינים אחד מהתלמידים שהצביעו להשלים את המספר . שוב מבקשים מהתלמידים להרכין את הראש , והפעם התלמיד שהשלים מספר - מוחק מספר אחר , וכך הלאה . חוזרים על כל השלבים במספרים האי - זוגיים ( כאשר המספר הגלוי הוא . ( 1 . 4 ספירה בזוגות אבזרים : כדור משחקים ' מסירות' בכדור . כל מי שהכדור מגיע אליו אומר מספר זוגי לפי הסדר : מתחילים מ ..., 4 , 2 , 0 - עד שמגיעים ל . 20 - חוזרים על הפעילות במספרים האי - זוגיים . אפשר להחליט : אם הכדור נופל או שהתלמיד שקיבל את הכדור טעה במספר , מתחילים מהתחלה . התלמידים יכולים להיעזר בנחש המספרים שלהם . עם תלמידים מתקדמים אפשר גם לספור אחורה בקפיצות של ...., 16 , 18 , 20 ) 2 או לחלופין . ( ..., 15 , 17 , 19 עמודים 29-28 בפעילות 1 נעזרים בציור ובודקים זוגיות של מספרים בעשרת השנייה . בשלב זה התלמידים יודעים לקבוע זוגיות של מספר גם על פי חלוקה לזוגות וגם על פי חלוקה לשתי קבוצות שוות . רצוי לבקש מהם לבצע את הפעילות באופן עצמאי , בלי להרבות בהסברים , ולאחר מכן לדון בדרכים שבהן בדקו התלמידים זוגיות . בפעילות זו כל הציורים הם של צורות הנדסיות מוכרות לתלמידים , וזו הזדמנות טובה לחזור על שמות הצורות תוך כדי הדיון . בסעיפים א-ד הצורות מסודרות באופן המקל את קביעת הזוגיות – קל לראות זוגות או קבוצות שוות גם בלי לסמן ( אין לחייב את התלמידים לסמן . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר