עמוד:27

דוגמה לפתרון : עמודים 27-25 בפעילויות 11-10 התלמידים מסדרים מספרים על פי גודלם , מהקטן לגדול . בפעילות 10 המספרים מייצגים גילים של ילדים , והתלמידים מסדרים את הילדים על פי גיליהם . מטרת הפעילות היא להציע משמעות מוכרת מחיי היום - יום לסידור מספרים על פי סדר . בפעילות 11 תלמידים יכולים להיעזר במשמעות הגיל ולהמשיך לחשוב על המספרים כמייצגים גילים של ילדים . בפעילות 12 מיישמים השוואה בין מספרים בהקשר של מחירים בחנות צעצועים . רצוי לדון עם התלמידים על השוואת מחירי הצעצועים לפני פתרון הפעילות ולהשאיר להם את הפעילות לעבודה עצמית . שאלות לדוגמה : - איזה צעצוע הוא היקר ביותר ? איזה צעצוע הוא הזול ביותר ? - אילו צעצועים יקרים מהכדור ? אילו זולים ממנו ? - אילו צעצועים יקרים מהמכונית ? אילו זולים ממנה ? סעיפים ד ו - ה דומים מאוד זה לזה - בשניהם משווים בין מחיר הכדור למחיר המטוס , אך מתקבלים שני ביטויים שונים : . 12 > 18 , 18 < 12 פעילויות 14-13 כתב סתרים ) עמוד - ) 27 התלמידים מכירים סוג פעילות זה מפרקים קודמים וכבר יודעים שכדי לפתור את הפעילות צריך להציב מספרים במקום הצורות על פי המפתח הנתון במסגרת הירוקה . ( אפשר לכתוב את המספר מעל כל צורה או לבצע את ההצבה בדמיון ( . בפעילות 13 מחברים ומחסרים 1 כפי שנלמד ביחידה הקודמת ( רצף המספרים . ( תלמידים מתקשים יכולים להיעזר בנחש המספרים . בפעילות 14 משווים בין מספרים לאחר הצבת המספרים במקום הצורות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר