עמוד:23

דוגמה : המורה בחר / ה את המספר . 14 תלמיד : האם המספר גדול מ ? 8 - המורה : כן . התלמידים צובעים כך : תלמיד : האם המספר בין ? 15 - ל 10 המורה : כן . התלמידים צובעים כך : תלמיד : האם המספר קטן מ ? 14 - המורה : לא . התלמידים צובעים כך : עכשיו יודעים שהמספר הוא . 14 משחק זה מתאים גם כפעילות פתיחה וגם כחזרה ותרגול במהלך הפרק . אם משחקים אחרי שלומדים את יחידה ד , אפשר גם לשאול : "האם המספר זוגי " ? לפעמים אפשר לשחק הפוך – התלמידים בוחרים מספר , והמורה צריך / ה לגלות . כדאי להסב את תשומת לבם של התלמידים לכך שיש שאלות " יעילות" - שבעקבותיהן צובעים הרבה מספרים - ושאלות יעילות פחות - המאפשרות צביעת מספר אחד או שניים . עמוד 19 בפעילות 1 התלמידים משווים כמויות של גזרים . הגזרים מסודרים כולם בערוגות של 5 כדי להקל את המנייה . בכל סעיף התלמידים משלימים את המספר המתאים לכל גינה ומוסיפים סימן מתאים בין המספרים וכך מקשרים בין השוואת הכמויות להשוואה בין מספרים . הדיון בתחתית העמוד מזמין את התלמידים להשוות כמויות שונות בציור יום הולדת לאיתי . כדאי להבחין בין מקרים שבהם קל להשוות כמויות בלי למנות ( למשל , בלונים כחולים ובלונים אדומים ) ובין מקרים שבהם מונים את הכמויות ומשווים על פי המספר ( למשל , בננות ותותים . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר