עמוד:21

פותחים בסיפור : תלמידי כיתה א' השתתפו במבצע ניקיון של חצר בית הספר . במסגרת המבצע קיבלה כל כיתה תפקיד . התפקיד של תלמידי כיתה א' היה לאסוף פקקים . הנה הפקקים שאספו טלי ואסף . ( מניחים על השולחן שתי ערמות לא שוות של פקקים . בכל אחת מהן 20-10 פקקים , למשל : 12 בערמה של אסף ו 16 - בערמה של טלי ( . שואלים : מי אסף יותר ? התלמידים משערים ולאחר מכן מציעים כיצד לבדוק . אפשר לבדוק על ידי התאמה ( מתאימים פקק מהערמה של אסף לפקק מהערמה של טלי ובודקים באיזו ערמה נשארו פקקים בלי בני זוג ) או על ידי מנייה . אם התלמידים מציעים את אחת הדרכים , מומלץ לשאול איך אפשר לבדוק בדרך נוספת . ייתכן שתלמידים יציעו לבדוק כך : נסדר את הפקקים בשתי שורות ונראה איזו שורה ארוכה יותר . חשוב להבהיר שדרך השוואה זו נכונה רק כאשר לכל הפקקים יש אותו הגודל . ( במקרה כזה הבדיקה מקבילה להתאמה של זוגות : הזוגות נקבעים על פי המקום בשורה ( . מזמינים תלמידים למנות כמה חפצים יש בכל ערמה ולכתוב את המספרים על הלוח , זה ליד זה . שואלים : איזה סימן אפשר לכתוב בין המספרים ? מזמינים תלמיד להוסיף את הסימן : שואלים : איך קוראים את מה שכתוב פה ? 16 ) גדול מ ( 12 - האם יש דרך נוספת לכתוב את ההשוואה בין שני המספרים ? 12 , 12 > 16 ) קטן מ ( . 16 - מניחים את הערמות בצד . מספרים : טלי השוותה את כמות הפקקים שלה עם ילדים נוספים וכתבה את תוצאות ההשוואה על דף . הסתרנו חלק מהמספרים : לגבי כל שם ( גל , נועם , רוני , אור , בר ) שואלים : - האם הילד אסף יותר פקקים ממה שאספה טלי או פחות ? - האם על הקו מתאים לכתוב מספר גדול מ , 16 - קטן מ 16 - או שווה ל ? 16 - - הציעו מספרים שיכולים להתאים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר