עמוד:19

אפשר להסביר לתלמידים כיצד להשתמש בנחש המספרים לפתרון תרגילים אלה ולחדד את הקשרים האלה : כאשר מחברים 1 למספר ( תרגיל של , ( + 1 התוצאה היא המספר הבא אחריו . כאשר מחסרים 1 ממספר ( תרגיל של , ( -1 התוצאה היא המספר הקודם לו . עבודה במחברת : התלמידים כותבים במחברת תרגילים נוספים כרצונם שבהם מחברים או מחסרים . 1 תלמידים מתקדמים יכולים לחרוג מתחום ה . 20 - בפעילויות 16-15 ) עמוד ) 18 עוסקים במושגים גדול ב 1 - וקטן ב . 1 - המושגים גדול ב ... וקטן ב ... נחשבים קשים לתלמידים , ובכיתה א' עוסקים בהם אך ורק כאשר ההפרש הוא . 1 גם כאן בחרנו להציג את הנושא דרך משמעות מוכרת מחיי היום - יום – השוואת גילים . בפעילות 15 התלמידים מוצאים את גילם של ש ָ ני ( 17 ) ואור ( 15 ) על פי גילה של מאיה . בפעילות 16 עוסקים בעולם המספרים ומחפשים מספרים הגדולים ב 1 - או קטנים ב 1 - ממספר נתון . מומלץ לדון על הקשרים בין כל המושגים החופפים , למשל בסעיף ג : לאחר שהתלמידים עונים את תשובתם , אפשר להרחיב : - מי יכול להראות את זה על נחש המספרים ? ( מתארים במילים את מה שהתלמיד מראה : המספר הבא אחרי 16 הוא ( . 17 - מי יכול לכתוב תרגיל מתאים ? ( 16 + 1 = 17 ) מומלץ לחזור על הדיון גם בסעיף שבו שואלים על מספר קטן ב 1 - ( ב , ה או ו . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר