עמוד:16

עמודים 14-13 בפעילות 4 מתרגלים את רצף המספרים על ידי חיבור נקודות לפי הסדר . זו התמונה שמתקבלת : בפעילות 5 התלמידים משלימים מספרים ברצף באופן חופשי . יהיו תלמידים שיוכלו להמשיך לכתוב ברצף גם מספרים גדולים מ , 20 - ואפשר לעודד אותם לעשות זאת . גם בפעילות 6 התלמידים משלימים מספרים ברצף . בסעיפים ד-ז צריך ללכת בסדר הפוך ברצף המספרים , כלומר לכתוב את המספרים הקודמים למספר נתון . יש תלמידים שעושים זאת על ידי ספירה אחורה . אחרים מוצאים בכל פעם את המספר הקודם דווקא על ידי ספירה קדימה . לדוגמה : כדי לדעת מה בא לפני 17 הם סופרים עד 17 ובוחרים במספר האחרון שאמרו לפני – 17 המספר . 16 דרך זו אורכת זמן רב יותר , בעיקר כאשר עוסקים במספרים גדולים מ . 10 - כדי לעודד שימוש בספירה לאחור רצוי להקדים לפעילות זו פעילויות כיתתיות של ספירה לאחור ( ראו למשל פעילות ג בפעילויות הפתיחה ליחידה זו , עמוד . ( 15 בפעילות 7 התלמידים מזהים מספרים ברצף מתוך מספרים בתפזורת . יש רצפים של שני מספרים , שלושה מספרים וארבעה מספרים . הקפנו כאן את כל הרצפים שבפעילות : . 7 הקיפו מספרים ברצף ( בטור או בשורה . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר