עמוד:13

עמוד 10 פעילות 6 כבר אינה שייכת לסיפור המסגרת . בפעילות יש שתי טבלאות לאותו ציור – בטבלה העליונה התלמידים מתבקשים לעסוק בצורות העצמים ( ולהתעלם מהשוני בצבעים ) ובתחתונה – בצבעים שלהם ( ולהתעלם מהשוני בצורות . ( כדאי להסב את תשומת לבם של התלמידים לכך שבשתי הטבלאות כותבים את אותו המספר בשורה האחרונה ( ליד " צורות ( " ולבקש שיסבירו מדוע זה כך . התלמידים התנסו בפעילויות דומות בפרק הכרת המספרים עד . 10 שימו לב , כאשר התלמידים מתבקשים למנות ריבועים , למשל , עליהם למנות את כל הריבועים , גם אלה המונחים " באלכסון . " בדומה לזה כאשר מונים משולשים , יש למנות את כל המשולשים ללא תלות בכיוון שלהם . למקצת התלמידים אין זה מובן מאליו שהריבוע ( או המשולש ) נשאר ריבוע ( או משולש ) גם כשהוא "מסובב . " פעילות זו יכולה לשמש הזדמנות טובה לדיון בנושא .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר