עמוד:12

פעילות 5 בדיוק התכוונו לעזוב את החנות של שושנה , אלא שפתאום בבת אחת הגיעו לקוחות רבים . החלטנו להישאר לעזור . כשיש הרבה לקוחות , צריך לעבוד מהר ואין זמן למנות את הפרחים בכל עציץ . האם תוכלו לדעת איזה עציץ מתאים גם בלי למנות ? כאן התלמידים צריכים להעריך את כמות הפרחים בכל עציץ . אפשר לפעול בשיטת האלימינציה לפסול עציצים שבהם נראה שיש פחות מדי או יותר מדי פרחים , וכך יישאר העציץ המתאים . סעיף ג מאתגר יותר משום שבו הפרחים הם מסוגים שונים ובגדלים שונים . תלמידים המתקשים לבחור בין שתי אפשרויות יכולים להתחיל למנות , ולנסות להגיע למסקנה לאחר שמנו רק חלק קטן מהפרחים . לדוגמה , בסעיף ג דן מבקש 13 פרחים . תלמיד מתחיל למנות ואומר : " כבר ספרתי 7 פרחים ( עד הקו , ( ואני רואה שיש עוד המון , אז זה בטוח לא " . 13 אלה התשובות הנכונות : . 5 עזרו לשושנה : בלי למנות הקיפו את העציץ שכל קונה מבקש .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר