עמוד:7

שאלות נוספות לדיון : - מאילו מאכלים הכין איתי כמות שמספיקה לכל הילדים ? ( בננות , כריכים ותותים ) - אם כל ילד ייקח בננה אחת , כריך אחד ותות אחד - מה ייגמר ומה יישאר עוד ? ( ייגמרו הבננות ( . כמה כריכים יישארו ? כמה תותים יישארו ? ( כריך אחד ו 3 - תותים ) - האם אפשר לראות כמה כריכים יש על המגש בלי למנות אותם אחד - אחד ? ( הכריכים מסודרים בערמות כאלה : . 3 - ו 5 , 5 בשתי ערמות של 5 יש 10 כריכים . לכן ביחד יש ( . 13 שאלות אתגר ) לתלמידים מתקדמים : ) - אם כל ילד ייקח כריך אחד ותות אחד , כמה כריכים יישארו ? כמה תותים יישארו ? ( כריך אחד ו 3 - תותים ) - בחלק מהכריכים יש חומוס ובשאר יש טחינה . כמה כריכים יכולים להיות מכל סוג ? הציעו אפשרויות שונות . ( למשל : 10 כריכי חומוס ו 3 - כריכי טחינה , 9 כריכי חומוס ו 4 - כריכי טחינה , כריך טחינה אחד ו 12 - כריכי חומוס ) - איתי מתכוון לחלק בסוף המסיבה בלון אחד לכל ילד . האם יספיקו הבלונים ? האם יישארו בלונים ? אם כן , כמה בלונים יישארו ? בהמשך העבודה בספר אפשר לחזור שוב אל ציור הפתיחה וליישם בעזרתו דברים חדשים שנלמדו ( הצעות לכך פזורות במהלך הפרק וגם במדריך . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר