עמוד:5

אבזרים לפרק . 1 עצמים מסביבתם הטבעית של התלמידים - אוסף גדול של עצמים מסוגים שונים , לדוגמה : צעצועים קטנים , פקקים , כפתורים , אבנים , קוביות , תמונות שונות הניתנות לגזירה ומדבקות צבעוניות . 2 דף פסים מחיק ודסקיות דו - צדדיות ( ממארז האבזרים ) . 3 נחש מספרים מחיק שבו המספרים 20-0 ( ממארז האבזרים ) . 4 כרטיסים של המספרים 20-0 ( ממארז האבזרים ) . 5 מדבקות ( ממארז האבזרים ) הערות כלליות . 1 בפרק עוסקים במספרים עד , 20 ואולם לתלמידים הבשלים לכך מומלץ לאפשר לעסוק בפעילויות הפתוחות גם במספרים גדולים מ . 20 - . 2 אם יש תלמידים השולטים היטב בנושא של יחידה מסוימת – אין צורך שיבצעו את כל הפעילויות של יחידה זו . . 3 ספר הלימוד מופיע הן כספר מודפס הן כספר דיגיטלי . הספר הדיגיטלי כולל תוספות אינטראקטיביות רבות : מ ַ עבדות להמחשה וחקר , פעילויות לתרגול נוסף , יישומונים וסרטונים . . 4 במארז האבזרים יש כרטיסים של המספרים . 20-0 כרטיסי המספרים משמשים לפעילויות שונות המפורטות בהמשך . נוסף על פעילויות אלה מומלץ להשתמש בכרטיסי המספרים גם כדרך נוספת לתקשר בכיתה . למשל , כאשר שואלים שאלה שתשובתה מספר - במקום שיצעקו התלמידים את התשובה או יצביעו - בקשו מהם למצוא את הכרטיס של המספר המתאים ולהחזיקו . כאשר יינתן סימן , ירימו כל התלמידים את הכרטיס שבחרו . ( כך תהיה לכל התלמידים הזדמנות שווה לענות בלי "לקלקל" זה לזה . ( רצוי שכל תלמיד יכתוב את שמו על הצד האחורי של כל כרטיס . . 5 במקומות שונים במהלך המדריך למורה מופיעות הצעות לפעילויות במחברת . מומלץ מאוד שהתלמידים יעשו פעילויות אלה , לפחות בחלקן . כאשר תלמידים עובדים במחברת , הם לומדים לארגן בעצמם את מרחב העבודה וגם זוכים לאפשרות להתאים את מרחב העבודה לצורכיהם ולהעדפותיהם ( למשל לכתוב גדול יותר או להוסיף ציורים להמחשה . ( העבודה במחברת עוזרת לפיתוח עצמאות , אחריות והרגלי עבודה נכונים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר