עמוד:41

פרק ה : החיים בבגדאד במאה 10-ה עירוניות כאורח חיים שאלה מנחה : כיצד התנהלו חיי היום יום בעיר בגדאד ? סיעור מוחין אפשר לבחון מה הדימוי שיש לתלמידים על עיר במאה 10-ה מבחינת תנאי החיים , צפיפות התושבים , המעמדות החברתיים , שירותי אספקת המים ותנאי ההיגיינה . לאחר מכן ניתן לקרוא את כותרות הסעיף . מה הרושם המתקבל על החיים בבגדאד במאה ? 10-ה כותרות הסעיף : א . העיר ותושביה ב . נשים וגברים בעיר המוסלמית ג . מעמד העבדים בעיר ד . בתי המגורים בבגדאד מעידים על הריבוד החברתי ה . שיטות שונות לקירור הבתים בבגדאד ולחימומם ו . אמצעים שונים לאספקת המים לבגדאד ז . תנאי ההיגיינה של התושבים בבגדאד ח . החמרה בתנאי החיים בתקופה הבויהית שאלות לדיון מה היה הקשר בין מבנה העיר להרכבה החברתי ? על פי מה ניתן לשער את מספר תושבי העיר בגדאד ומהן ההערכות השונות ? מה היה מקומם של הגברים במשפחה ובחברה בעיר בגדאד ? מה היה מקומן של הנשים במשפחה ובחברה בעיר בגדאד ? מה היה מעמדם של העבדים בבגדאד ? כיצד השתקפו הבדלי המעמדות בבתי המגורים ? באילו אמצעים השתמשו תושבי בגדאד לקירור הבתים ? מה היו השיטות השונות לקירור הבתים ? מה היו השיטות השונות לאספקת המים לעיר ? מה היו תנאי הסניטציה בעיר ? איזה תפקיד חברתי מילא החמאם בחיי העיר ? כיצד השפיעו הזעזועים הפוליטיים בתקופה הבויהית על חיי היום-יום בבגדאד ? שאלה לסיכום הסעיף . 1 תארו את חיי היום-יום בבגדאד במאה 10-ה באמצעות כתבה בעיתון , תמונות ואיורים , הצגה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר