עמוד:66

סיכום : הלאומיות האירופית והלאומיות היהודית - מבט משווה הצעה א : התלמידים יערכו השוואה בין הלאומיות האירופית ללאומיות היהודית לפני קריאת פרק הסיכום . הם יסתמכו על החומר שנלמד ביחידות 1-2 וינסו למצוא את ההיבטים הדומים והשונים בין הלאומיות היהודית לבין הלאומיות האירופית ( שאותה חיקתה הלאומיות היהודית במידה רבה . ( ניתן לחלק את הכיתה לשתי קבוצות . קבוצה אחת תרכז את קווי הדמיון והקבוצה האחרת - את קווי השוני . הצעה ב : ניתוח הקטעים ממחקריהם של שלמה אבינרי ושל יוסף גורני ( עמ ' 146 בספר . ( קטעים אלו מסכמים את קווי ייחודה של הלאומיות היהודית . לאור התפיסות המוצגות בקטעים אלו ועל סמך המידע המופיע בפרק ינסו התלמידים להשוות בין הלאומיות היהודית ללאומיות האירופית ולהסיק מסקנות בדבר הדמיון והשוני ביניהן . הממצאים יסוכמו בטבלה ( ראו בעמ ' הבא ) . האימפריה העות ' מאנית עוינת את היישוב היהודי בארץ ישראל ממילא , וכי התייצבות לצד מדינות המרכז לא תשפר יחס זה . גם השיקול לנקוט מדיניות ניטרלית , משום שיהודים השתתפו בצבאות שתי הקואליציות הלוחמות , לא שכנע את התומכים בקשרים עם בריטניה , שכן חלק ניכר מיהודים אלה לא היה ציוני ם ושירתו בצבאות גרמניה ואוסטריה מתוקף היותם אזרחים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר