עמוד:50

פרק ו : ההגשמה הלאומית בגולה שמות ומושגים בפרק עבודת ההווה , " חדר מתוקן , " " רב מטעם , " ועידת הלנסינגפורס . עבודת ההווה – משמעותה וגילוייה כיווני הפעולה של " עבודת ההווה " מוצע לדון עם התלמידים על השאלות : א . מה משמעות הפעילות בבתי הכנסת ? האם נבעה רק מטעמי נוחות או משום שהקהילה היהודית הייתה למעשה עדה דתית ובניית הלאומיות ניזונה גם מאבני בניין של הדת ? מה תרמו אבני בניין אלה ? ב . מהם החסרונות הנובעים מן העובדה כי עבודת ההווה נעשתה בבתי הכנסת ? עבודת ההווה – צורך שיצרה המציאות בנושא הצורך בעבודת ההווה כדאי לקיים משחק תפקידים בין קבוצות שונות בוועידת הלסינגפורס בהסתמך על הנתונים המופיעים בפרק . קבוצה אחת תצדד בעבודת ההווה והקבוצה האחרת תתנגד לה . לסיכום , תנותח התעודה " על משמעות ההחלטות של ועידת הלסינגפורס : " התלמידים יחוו את דעתם לגבי מקומה של ציון בתפיסת עבודת ההווה . דיון א . מהי חשיבות הפעילות החינוכית והפעילות הכלכלית-חברתית להבניית תודעה לאומית ? האם פעילות כזו עשויה תביא לעליית יהודים לארץ ישראל ? ב . מהי מידת האקטואליות של עניין זה באשר לפעילות ציונית בקהילות יהודיות בעולם בימינו ? יחידה 3 הרעיון הלאומי במבחן המעשה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר