עמוד:37

פעילות לסיכום הנושא א . צפייה בסרט : הקרנת קטעים מתוך הסרט " רחוב הסטר " ארה " ב ( 1975 ) הסרט מתאר את הדור ה ראשון של המהגרים , גברים ונשים צעירים שהיגרו לארה " ב ו השאירו את משפחותיהם מאחור . הם מתגוררים בגטו היהודי של הלואר איסט סייד , מתפרנסים בקושי רב , וחולמים על התבוללות . ב . סיפורו של מקום : המורה יציג בפני התלמידים תמונות הקשורות לראשית ההתיישבות היהודית בארצות הברית : לדוגמא : תמונה של אליס איילנד , תמונה של לואר איסט סייד , תמונה של סדנת יזע , תמונה של בית הכנסת טמפל עמנואל , תמונה של שיקגו וכו' . כל תמונה תספר" כיצד היא קשורה להתיישבות היהודית בארצות הברית ג . כתיבת מכתב : לדוגמא - רוכל המתאר את נסיעות יו ברחבי ארצות הברית , את קשיי הפרנסה ואת הקושי בשמירה על הזהות היהודית / מכתב של מהגר לקרובים במרכז אירופה שמעודד אותם להגר לארה / ב" מכתב של פועל לעורך עיתון הפארווערטס על תנאי העבודה בסדנאות היזע . ד . דיון דילמה או משחק תפקידים בנושא : " האם להקים מערכת חינוך יהודית או לשלוח את הילדים למערכת החינוך האמריקנית " . › תוכלו לחלק את הכיתה לקבוצות . כל קבוצה תעסוק באחד מדרכי הפעילות המסכמת המוצעת . לאחר מכן הציגו את התוצרים של הקבוצות במליאת הכיתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר