עמוד:31

פרק טו : אמנות המאה ה- 19 משקפת את הרעיונות והאירועים של התקופה פעילות מקדימה : הציגו לפני תלמידי הכיתה את היצירות הבאות * ( תוכלו להעתיק את התמונות למצגת : ( יוג'ין דלקרואה , דיוקן של פרדריק שופן , , 1838 שמן על בד . לובר , פריס . אדואר מאנה , דיוקן של אמיל זולא , , 1868 שמן על בד . מוזיאון אורסיי , פריס . פייר אוגוסט רנואר , דיוקן של קלוד מונה , , 1875 שמן על בד . מוזיאון אורסיי , פריס . העלו בכיתה את השאלות הבאות : . 1 ציורים אלו מציגים דיוקנאות של אישים מרכזיים בתרבות המאה . 19-ה אילו דברים אפשר ללמוד מכל ציור על האדם המצויר בו ? ( על מראהו , על תחומי העניין והעיסוק שלו , על אופיו כפי שראה אותו הצייר וכדומה ) . 2 ספרו לתלמידים בקצרה על כל אחד מהאישים המתוארים בציורים . באילו מהציורים קיים חלק מהמידע ? מה מוסיף כל ציור למידע זה ? . 3 בקשו מהתלמידים לומר מה לדעתם עניין את האמן או מה היה חשוב לו כשהוא צייר את הדיוקן ( אלה יכולים להיות דברים שקשורים לאדם המצויר , וגם דברים שאינם קשורים אליו – למשל , עניין את האמן ליצור אפקט מסוים של אור . ( ... › שלושת הציורים מייצגים גישות שונות באמנות המאה ה- . 19 את ציורו של דלקרואה אנו מביאים כדוגמה לזרם הרומנטיקה , את ציורו של מאנה כדוגמה לזרם הריאליזם ( גם אם לא דוגמה מובהקת , ( את ציורו של רנואר כדוגמה לזרם האימפרסיוניזם . שאלה לדיון : שם הפרק הוא " אמנות המאה ה- 19 משקפת את הרעיונות והאירועים של התקופה . " האומנם ? באיזה אופן משקפות היצירות בפרק את האירועים והרעיונות של המאה -ה? 19 במהלך הדיון יש לשים לב שהתלמידים מתייחסים הן לנושאים המתוארים בציורים והן לאופן התיאור כמשקף תפיסות ורעיונות של התקופה ( רעיונות מסוגים שונים : האופן שבו האמן מתייחס לחברה סביבו , מח קרים מדעיים שהשפיעו על האמנות ועוד )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר